Roda JC Forums
 Roda JC Forum powered by Fanproject '98
Roda JC Forums
 Algemeen Roda JC Forum
Versterkingen
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4 »

Poster
Topic: Versterkingen 
hertogvanlimburg
Vaste waarde in elftal

Uit: vaesrade
Vak: Zuid
Reg.: 7 augustus 2003
Gepost op 4 augustus 2008 om 14:18:39.       MSN: hertogvanlimburg@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het blijft stil in transfer-Kerkrade....

Pool: 13eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1455e / - / 1325eOpstelling: 4-4-2
kale johan
Internationale topspeler

Uit: Kerkrade-West
Vak: West
Reg.: 19 januari 2004
Gepost op 4 augustus 2008 om 14:30:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Er zal heus nog wel 2 dagen voor 't transfereinde een of andere fantastische spits uit de Belgische 2e klasse bijkomen .
Daarbij: wij kopen toch alleen maar controlerende middenvelders, dus denk dat de selectie best wel rond is !

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Mobley
Meervoudig international

Uit: Gouda
Reg.: 22 november 1999
Gepost op 5 augustus 2008 om 12:50:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Prima dat het transfer-stil is. Een eventueel aanblijven van een (wel gemotiveerde!) Marcel Meeuwis en Sekou Cisse (die gaat doorbreken komend jaar - mark my words!) vind ik belangrijker dan de komst van een naamloze nieuweling. Ik kan er niet zoveel bedenken waar ik echt vrolijk van zou worden. Nou ja, Garcia Garcia zou misschien wel wat zijn. Die was erg goed in de beker-halvefinale vond ik. En als Van Geel Kenneth Perez (door Marco van Basten inmiddels kaltgestellt in Ajax 2) zover zou kunnen krijgen dat hij bij Roda kwam voetballen, zou ik dat ik ook niet zo verkeerd vinden. Door de komst van Lamah heb ik in ieder geval een streep gehaald. Als BM Gladbach die jongen niet kan betalen houdt het voor ons echt op, denk ik...
Maar inderdaad, het echte vuurwerk moet nog moet beginnen...

[Dit bericht is veranderd door Mobley (op 5 augustus 2008 16:04:13).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Pee Double You
(niet) Geselecteerd voor Oranje

Uit: Kirchroa
Reg.: 7 februari 2003
Gepost op 5 augustus 2008 om 13:11:06.         MSN: patrickwetzels@home.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind het ook angstvallig stil. Voorin moet er echt iets bijkomen. Overigens denk ik ook dat Meeuwis gewoon blijft, vraag is hoe gemotiveerd deze jongen nog daadwerkelijk is.

Perez zou ik ook graag zien bij Roda. Kan ie alsnog zijn belofte/contract nakomen door bij Roda te komen voetballen. Perez kan trouwens wel een flinke rotte appel zijn wanneer ie niet in de basis staat. Zeker als Perez bij Roda zou komen voetballen, dan zal hij niet op de bank willen zitten. Wanneer dit onverhoopt zou gebeuren, dan heb je dus wel een probleem in de kleedkamer.

Verder kun je wellicht Gommans hierheen halen. Dat is een spits die het bij Roda goed zou doen. Met de rug naar de goal de balletjes aannemen zodat een Linssen of Meeuwis kunnen aansluiten om zodoende een goed schot op goal af te leveren. Weet niet wat zo'n jongen moet kosten.

Verder zou een Danny Buijs hier goed kunnen functioneren. Overbodig bij de Rotterdamse Tobbers, dus naw niet echt extreem duur. Echte vechtjas, goed schot in de benen en aanvallend sterk.

[Dit bericht is veranderd door Pee Double You (op 5 augustus 2008 13:11:51).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Sinners
Regelmatige invaller

Reg.: 5 september 2002
Gepost op 6 augustus 2008 om 23:17:37.     MSN: sinners11@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mwah, vind de selectie toch aardig op peil, ook voorin

Als Cissé zijn vorm van het Toulon-toernooi weet vast te houden (eigenlijk de hele zomer goed in vorm met Ivoorkust), Oper eens fit blijft & Matondo normaal gebruikt wordt heb je al 3 man voor 2 plaatsen. Daarnaast is Hadouir er ook nog. Dat zijn 4 aanvallend ingestelde spelers die ieder gewoon goed zijn.

Liever zou ik een vervanger van Castro zien komen of Tyton een eerlijke kans zien krijgen.

Wat betreft Perez, er wordt wel erg gemakkelijk over zijn verleden gestapt Daarnaast is zo'n speler totaal niet te betalen. Lijkt wel alsof sommige de realiteit uit het oog zijn verloren met de binnenkomst van Van Geel.

Pool: 9eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 689e / - / 672eOpstelling: incompleet
Pee Double You

Gepost op 7 augustus 2008 om 11:46:42.         MSN: patrickwetzels@home.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sinners schreef:

Mwah, vind de selectie toch aardig op peil, ook voorin

Als Cissé zijn vorm van het Toulon-toernooi weet vast te houden (eigenlijk de hele zomer goed in vorm met Ivoorkust), Oper eens fit blijft & Matondo normaal gebruikt wordt heb je al 3 man voor 2 plaatsen. Daarnaast is Hadouir er ook nog. Dat zijn 4 aanvallend ingestelde spelers die ieder gewoon goed zijn.

Liever zou ik een vervanger van Castro zien komen of Tyton een eerlijke kans zien krijgen.

Wat betreft Perez, er wordt wel erg gemakkelijk over zijn verleden gestapt Daarnaast is zo'n speler totaal niet te betalen. Lijkt wel alsof sommige de realiteit uit het oog zijn verloren met de binnenkomst van Van Geel.

Yeah. Goed gezien, Sinners. Voorin gaan we hoge ogen gooien met de huidige selectie. Oper die continue geblesseerd is, Cisse die de nieuwe Gabor Torma aan het worden is (leuk tijdens oefenwedstrijden en trainingen, maar weinig effectief wanneer het richtig um die Wurst geht). Hadouir is geen spits en van Tornhout......ja, laat ook maar. Yulu-Matondo is de enige echte spits die ook nog geregeld fit is. Daar moet dus iemand naast.

En het verleden ten spijt, daar geeft dus niemand een moer om. Als je een speler met de kwaliteiten van Perez kunt halen, dan is het jammer dan met het verleden. De prijs daar valt altijd over te praten. Ik kan me best voorstellen dat zo'n jongen graag nog een jaar op redelijk niveau wilt voetballen ipv op het 2e van ajax. Daar heb je nu net zo'n van Geel voor om op de emoties van zo'n gast in te spelen. Zoiets heet zakendoen.

Hoe bedoel je realiteit uit het oog verliezen? Volgens mij denken we met een aantal lui nou net een beetje vooruit en proberen we leuke alternatieven te bedenken. Overigens was die wens van Gommans niet eens zo slecht bedacht. Die komt volgens mij naar Roda, het prijsspelletje wordt nu in ieder geval gespeeld. Zou een leuke aanvulling zijn op het elftal. Dan kun je van Tornhout

Mobley
Meervoudig international

Uit: Gouda
Reg.: 22 november 1999
Gepost op 7 augustus 2008 om 13:38:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Er zijn spelers waarvan je zoiets van "yes" hebt als ze komen en dan zijn ook van het type "we-moeten-er-maar-het-beste-van-hopen". In de eerste categorie vallen er bij Roda steeds minder (Cziommer, Ramzi en Hadouir)in de tweede categorie steeds meer. En dan kan je nog wel eens een keer boffen als het om jeugdige talenten van Anderlecht of Club Brugge gaat en af en toe springt er eentje die je voor een prikkie uit de eerste divisie haalt echt uit (Meeuwis!), maar vaker wel dan niet voegen spelers die van kleine clubs komen niks toe en drukken ze alleen maar op de begroting. Wat heeft Frank van Kouwen nou gebracht (of kunnen brengen)? Is Vandamme nou echt de rechtsbuiten die Roda nodig heeft? Of - de ergste - Charlie van den Ouwehand? Pure kapitaalvernietiging. En Harrie Gommans lijkt me weer echt zo'n aankoop. Die valt bij Vitesse uit de boot en is zijn hele loopbaan al te groot voor servet en te klein voor tafellaken. Wat wordt Roda daar nou sterker van?
Nee, ik geloof niet in breedteinkopen. Op de bank horen talentvolle jeugdspelers (Nog een leuke klus, Roda!) te zitten. Klaar. Het geld dat je aan aankopen te besteden hebt gaat - gericht - naar beoogde basisspelers. Het enige wat er bij Roda nog bij moet - na het vertrek van Lamah - is gewoon een goede, creatieve aanvaller die buiten twijfel verheven is. Dat is Perez. En als dat er niet inzit prima. Maar houd je centen dan op de bank en ga niet voor de Gommansen dezer aarde...

[Dit bericht is veranderd door Mobley (op 13 augustus 2008 13:33:44).]

Pieter Baan
Nationale topspeler

Reg.: 2 oktober 2002
Gepost op 7 augustus 2008 om 13:52:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Precies,als ze tegenwoordig al geld gaan betalen voor Gommans,of all people,zijn we ver afgezakt,dan liever niks!!!Bovendien zolang je geen fatsoenlijke keeper aantrekt,zal het nooit wat worden.

Scheissbube
Vaste waarde in elftal

Uit: Boches
Reg.: 14 mei 2003
Gepost op 7 augustus 2008 om 20:29:11.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Gommans is idd niet van het niveau, dat we nastreven, tenzij we gaan strijden tegen degradatie en dan kun je ook beter een snelle counterspits hebben.

Pool: 23eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1906e / - / 2159eOpstelling: incompleet
Bertus
Vedette

Uit: Heerlen
Reg.: 28 januari 2002
Gepost op 7 augustus 2008 om 22:01:38.         MSN: barturlings@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

5 ton voor Gommans. Waar haal je het lef vandaan...

Pool: 6eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2459e / 1880e / 2131eOpstelling: incompleet
Pee Double You

Gepost op 8 augustus 2008 om 10:44:35.         MSN: patrickwetzels@home.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ben ik het niet mee eens. Gommans is zeker geen wereldspits, maar is wat mij betreft een spits die zeer zeker nuttig kan zijn. Heeft nu toch best wat ervaring en dat kan Roda wel gebruiken. Zeker met een goede zwervende spits (Oper) naast zicht of een goede diepgaande spits (Yulu-Matondo).

Is een spits die eens een balletje kan vasthouden waardoor de middenlinie kan aansluiten. Zowel Cisse als Yulu-Matondo kunnen dat niet. Oper kan dat wel en zodra die speelt, dan gaat het niveau meteen omhoog.

Wat mij betreft mag zo'n Gommans komen. Een afgeschreven speler kan juist een bepaalde drive hebben. Sowieso wilt Gommans graag weer in Limburg voetballen en is dus gedreven.

Een keeper is idd een vereiste, maar ik denk dat je niet veel beters krijgt dan Castro op dit moment. Als zelfs Milan nergens een fatsoenlijke keeper vandaan kan halen (die zetten Kalac nu als eerste keeper op het veld), dan weet je genoeg.......

kale johan
Internationale topspeler

Gepost op 8 augustus 2008 om 11:04:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik hang er een beetje tussenin.Ben 't wel met Mobley eens dat je redelijk wat kwaliteit voorin hebt met Matondo, Oper en Cissé (mocht hij blijven; en als hij gaat levert dat weer centjes op ), maar gezien dat we aanvallend dun in de spelers blijven zitten, deze spelers alle 3 erg blessuregevoelig zijn gebleken en er weinig alternatieven dan voorhanden zijn (Tonkaya misschien? Ik ben naar een paar oefenwedstrijden geweest en v.Damme was iedere keer weer een ramp ! Een halve passeerbeweging tijdens de wedstrijd tegen TOP Oss! Tel uit je winst...Nee, ik hou niet van 't persoonlijk afzeiken van spelers en oefenwedstrijden zijn maar een indicatie, maar deze speler heeft 't toch echt niet . En dat ander stuk sleephout uit België ligt er nog heel lang uit) zie ik dus wel wat in een breedte-versterking als Gommans .

En laten we eerlijk zijn:geld voor meer is er dus niet .

[Dit bericht is veranderd door kale johan (op 8 augustus 2008 11:07:21).]

Sinners
Regelmatige invaller

Gepost op 8 augustus 2008 om 19:35:29.     MSN: sinners11@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dat is nu juist het probleem er is echt geen cent voor handen. Ik zou dan ook graag zien dat Roda van een aantal spelers afscheid neemt. Te weten van Damme, Castro, van Tornhout.

Een 3de keeper is grotendeels van het seizoen overbodig en vind ik de ideale plek voor een jeugdkeeper om aan het grote werk te ruiken. Van Damme en van Tornhout zul je amper kwijt komen maar je hoeft ook niet de hoofdprijs te vragen. Zodra ze weg zijn staan ze namelijk ook niet meer op de loonlijst. Eventueel is er dan alsnog ruimte voor een creatieve middenvelder/aanvaller.

Als er niemand meer vertrekt is de selectie rond. Voor het eerst sinds jaren hebben we dan de selectie bij elkaar weten te houden en kan er hopelijk geoogst worden waar we afgelopen seizoen gezaaid hebben.

Pool: 9eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 689e / - / 672eOpstelling: incompleet
koot11
Talent

Reg.: 20 januari 2008
Gepost op 9 augustus 2008 om 08:32:54.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

ik heb geen illusies over aankopen, ik zie het wel als het zo is. Dat gommans wel eens zou komen speelt al lang begrijp ik. nou vooruit dan zou ik zeggen. geen topper, wel een vechtjas. natuurlijk zou er voorin wat bijkunnen maar voor mij blijft de achterhoede het grootste zorgenkind. niet alleen werden er kansen gemist, als er al werd gescoord dan raakte ineens iedereen in de war achterin (voorbeelden te over; uit bij excelsior en vooral heerenveen uit en wat de denken van de achterhoede in de kuip tijdens de finale) nadat ik die eerste goal van de finale zag wilde ik de rest al niet meer terugzien. Saeijs en Kah voldoen simpelweg niet en ik hoop toch dat de man daar komt te staan (de man is toch voormalig Belgisch international ?) met een nieuweling of de fauw en de keeper is toch ook een bron van onrust al geldt dat voor bijna alle Nederlandse clubs.

het blijft dan ook vreemd dat de hele discussie maar over spitsen blijft gaan. lijkt me dweilen met de kraan open. en inderdaad mogen spelers als van damme en tornhout echt wel wieberen.

en hoe staat het nu met het conflict meeuwis/atteveld ? dat is toch alweer een poosje geleden ? Is alles weer koek en ei ?

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Bertus
Vedette

Gepost op 9 augustus 2008 om 14:11:40.         MSN: barturlings@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Iemand de VI van deze week al gelezen? Van Geel heeft het over een investeringsfonds dat garant staat voor de transfer van Lamah?! Dat zou goed nieuws zijn!

Pool: 6eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2459e / 1880e / 2131eOpstelling: incompleet
koot11
Talent

Reg.: 20 januari 2008
Gepost op 9 augustus 2008 om 18:54:44.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

inderdaad goed nieuws van dat fonds, de bal ligt volledig bij het kamp lamah, als het niet doorgaat is dat zijn keuze. en dan vind ik het prima zo. als hij kiest voor gladbach kiest hij naar mijn idee niet juist. in de bundesliga is geen plek voor zijn spel en vooral niet voor zijn grilligheid. als roda hem weet te strikken en gommans als breekijzer ben ik echt tevreden en heeft roda gewoon weer een werledprestatie geleverd, maar we zien wel weer. als het niet zo is, ook prima.
ik heb in tegenstelling tot de meesten namelijk niet het gevoel dat de concurrentie zoveel sterker wordt.

als roda de organisatie op orde krijgt (dus geen centrum kah saeijs) dan gaan we gewoon weer voor plek 6 tot en met 8,9.

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
kale johan
Internationale topspeler

Gepost op 10 augustus 2008 om 11:39:50.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Bertus schreef:

Iemand de VI van deze week al gelezen? Van Geel heeft het over een investeringsfonds dat garant staat voor de transfer van Lamah?! Dat zou goed nieuws zijn!

Dat van dat investeringsfonds was toch al bekend ? Ik durf 't niet te hopen, maar zou idd. geweldig zijn !

quote:
koot11 schreef:

als roda de organisatie op orde krijgt (dus geen centrum kah saeijs) dan gaan we gewoon weer voor plek 6 tot en met 8,9.

Als de Fauw blijft en met de Man erbij lijkt me deze combi idd. verleden tijd .

[Dit bericht is veranderd door kale johan (op 10 augustus 2008 11:42:49).]

Bertus
Vedette

Gepost op 10 augustus 2008 om 11:41:46.         MSN: barturlings@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dat ze ermee bezig waren om het op te richten was ik mee bekend ja, maar dat blijkbaar 'geld geen rol speelt', dat had ik niet durven dromen

Sinners
Regelmatige invaller

Gepost op 10 augustus 2008 om 21:58:41.     MSN: sinners11@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Afgelopen dagen op het internationaal jeugdtoernooi werd er redelijk vrijuit over bepaalde zaken gesproken. Het investeringsfonds is niet meer dan een samenwerking van Hendriks, Henk Stientra en een 3e onbekend persoon. Deze willen idd. garant staan voor enkele aankopen echter het salaris dient Roda zelf op te brengen. Roda schijnt een uitermate goed bod bij Lamah neergelegd te hebben maar Gladbach zou daar +/- 3x overheen gaan. Iedereen binnen Roda gaat er dan ook vanuit Lamah gewoon niet haalbaar is voor Roda.

Gommans ligt nog steeds gevoelig en is nog niet rond met Roda wel hoopt men deze week nog een rechterverdediger te presenteren maar namen waren er niet te horen.

Een ander punt dat naar voren kwam de afgelopen dagen op Kaalheide is dat fcl dichterbij dan ooit is. Dat blijkt uit (kleine) zaken zoals dat het dit jaar waarschijnlijk het laatste Roda jaar is op haar eigen toernooi volgend jaar neemt de voetbalacademie Limburg eraan deel en de naamstelling van het toernooi veranderd is zonder medeweten van het stichtingsbestuur in dsmcup. Nu is dat laatste misschien peanusts maar met de achterliggende gedacht dat Kuijer niks anders meer doet dan kijken hoe die fusie er zo snel mogelijk doorheen komt en dsm hier de grote initiator van is tja...

Overigens werd wel duidelijk dat de pieren gewoon niet meedoen aan de fusiegesprekken! Een andere naam moet er sowieso bedacht worden zal wel iets worden in de trant van FC dsm Mijnstreek

[Dit bericht is veranderd door Sinners (op 10 augustus 2008 22:04:30).]

Koempel
Internationale topspeler

Uit: Posterholt
Reg.: 19 maart 1999
Gepost op 11 augustus 2008 om 04:09:12.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dat is belangwekkende informatie Sinners. Bedankt dat je het hier wilde posten.
Het viel me al op dat een gast van DSM bij de organisatie van het toernooi en bij de prijsuitreiking zat.

Gemengde gevoelens mannen, heel gemengd.....

Pool: 1eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2328e / 696e / 1841eOpstelling: incompleet

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4 »
Alle tijden zijn CET (Kerkrade).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Roda JC Forum powered by Fanproject '98