Roda JC Netwerk
zondag 21 maart 2010 - 05:16                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Roda JC Forums » Algemeen Roda JC Forum » Roda JC-conferentie

HR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

HR

Mobley
Nationale topspeler

Uit: Gouda
Vak: West
Reg.: 22 november 1999

Wellicht dat het komt omdat ik een relatieve buitenstaander ben, maar ik leef al een tijdje met de gedachte dat Roda er goed aan zou doen als het alle krachten in en rond de club inventariseerde. Er is de laatste tijd zoveel gebeurd en er spoelt zo'n enorme golf van goodwill over de club, dat ik denk dat Roda zichzelf tekort doet als het op dezelfde voet verder ging. Het zou goed zijn als afgevaardigen van alle invloedrijke groeperingen rond de club elkaar troffen op een conferentie waarop gebrainstormd kan worden over de toekomst van de club...

Ik weet niet of Roda een echt strategisch marketing-beleid heeft, en al helemaal niet of er een marketing-communicatieplan ligt, maar het lijkt me goed als de club daar samen met sponsors en supporters over ging nadenken. Een club als "Hart voor Roda" doet fantastisch werk door zichtbaar en laagdrempelig op jaarmarkten aanwezig te zijn, maar hun initiatieven blijven een beetje ad hoc-erig. Bij de georganiseerde SV-s bespeur ik hetzelfde. Mensen willen van alles voor de club betekenen, maar weten niet goed hoe. En ze weten al helemaal niet waar andere groeperingen mee bezig zijn.
Het zou aardig zijn als er vanuit een conferentie een helder plan van aanpak werd gelanceerd met doelgroepen (potentiele klanten/sponsors) die interessant kunnen zijn voor de club, een strategie hoe die doelgroepen te benaderen en - last but not least - een afgebakende taakverdeling. Wat gaat de club doen, wat kunnen sponsors doen, en waar liggen taken voor de SV's? om onze club ein-de-lijk eens te laten groeien.
Een conferentie klinkt wat ambitieus, maar alleen als alle krachten rond de club zich bundelen en een duidelijk plan van aanpak wordt gelanceerd waarin alle partijen een heldere rol hebben, komen we verder dat wat goede bedoelingen. Ik denk dat het noodzakelijk is. De club is "hot" nu, het zou aardig zijn als er op professionele wijze geoogst werd. Een grote, voor mijn part meerdaagse Roda-bijeenkomst zou daartoe de aanzet kunnen zijn...

[Dit bericht is veranderd door Mobley (op 8 juni 2009 13:29:30).]
HR
HR

Pee Double You
Meervoudig international

Uit: Kirchroa
Vak: Zuid
Reg.: 7 februari 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 8 juni 2009 om 11:23:24.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: patrickwetzels@home.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Mobley, ik denk dat er momenteel al heel erg veel speelt achter de schermen. Probleem is dat niet alles naar buiten gebracht kan worden op dit moment. Je hebt gelijk, de goodwill moet benut worden, maar de krachten moeten ook op een verstandige manier gebundeld worden. Meer is niet altijd beter. Wanneer de plannen ontvouwen worden, dan heeft Roda iedereen nodig die mee wil helpen, nu zit alles achter nog meer in de ontwikkelfase zoals ik het begrijp.
HR
HR

Bertus
Vedette

Uit: Heerlen
Reg.: 28 januari 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 8 juni 2009 om 11:39:50.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: barturlings@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik kan er niet teveel over zeggen nog, maar binnen een week zal er naar buiten worden getreden m.b.t. het zogenoemde 'community'-verhaal, waarbij Roda supporters actief wil gaan betrekken bij de club. Hier wordt momenteel hard aan gewerkt, juist omdat men niet ad hoc wil overkomen maar dit verhaal nu echt actief wil gaan oppakken. Ik ben het echter met je eens dat er ook op 'hoger' niveau (op het gebied van sponsoren) meer en slagvaardiger te werk moet worden gegaan. Deels zit dit ook in het community-verhaal ingebakken, maar het kan wat mij betreft ook op een hoger plan nog doortastender.
HR
HR

Scheissbube
(niet) Geselecteerd voor Oranje

Uit: Boches
Reg.: 14 mei 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 8 juni 2009 om 11:48:33.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Bij de organisatie van FOTserRock krijgen wij in ieder geval goede medewerking van Roda momenteel, wij krijgen materialen voor een merchandise-stand, prijzen voor een loterij, materialen om D'r Aowe Kino als Roda-café in te kleden en er is toegezegd dat men zou vragen of er eventueel spelers aanwezig zouden kunnen zijn (al is het natuurlijk vakantieperiode).

Hart voor Roda heeft daarentegen nog niet gereageerd, behalve dan het plaatsen van het nieuwsbericht.

De meeste Roda-websites (FP ??) hebben ook onze poster geplaatst en een nieuwsbericht en we hopen dat het deze week nog eens extra genoemd wordt, c.q. opnieuw onder de aandacht gebracht wordt.

forumillustratie
HR
HR

Mobley
Nationale topspeler

Uit: Gouda
Reg.: 22 november 1999

Dat Roda supporters-initiatieven steunt is prima, maar als het gaat om dat Rock-festival, praat je al over een uitvoeringskwestie.
Wat ik zou willen is dat er wat duidelijker gekeken werd naar de strategie en regie achter de uitvoering van dit soort events. Wie van je doelgroep bereik je hiermee, en wat zouden andere segmenten rond de club kunnen betekenen voor doelgroepen die je met zo'n festival wellicht niet bereikt? Als de club het MKB in de regio links heeft laten liggen (zoals links en rechts wordt geopperd), hoe kan daar een inhaalslag gemaakt worden? De club zou hierin - als er een strategisch marketingplan lag - een sturende rol op zich kunnen nemen en intiatieven (waar mogelijk) naar fanclubs/sponsors delegeren. De hoofdtaak om Roda op te bouwen ligt natuurlijk bij de club zelf, maar met de man-uren die de SV's en HvR te bieden hebben zijn ze een factor om rekening mee te houden. Voor sponsors met hun contacten in het bedrijfsleven geldt natuurlijk hetzelfde.
De post van Bertus suggereert dat Roda dat heeft opgepakt en ik wacht met spanning af wat er uitkomt. Het zou mooi zijn als er straks een plan van aanpak ligt waarin alle doelgroepen afgedekt zijn, en iedere afzonderlijke partij rond Roda het idee heeft met zijn acties ook daadwerkelijk constructief aan de club te bouwen. Nu blijft het een beetje steken in goede bedoelingen en worden hele doelgroepen niet bereikt.

[Dit bericht is veranderd door Mobley (op 8 juni 2009 13:28:00).]
HRHR
HR

Scheissbube
(niet) Geselecteerd voor Oranje

Uit: Boches
Reg.: 14 mei 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 8 juni 2009 om 13:19:58.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Dat klopt inderdaad, Mobley, wij klopten met ons initiatief bij Roda aan en zij ondersteunden ons daarin, maar hun eerste reactie was, wat willen jullie nu precies van ons qua medewerking.

Natuurlijk zouden zij zelf daar al ideeën over moeten hebben, maar wat ik begrepen heb, zal het zogenaamde cellen-plan/idee meer uitgewerkt worden in de nabije toekomst.
HR
HR

roda of niets
Ballenjongen

Reg.: 18 februari 2009

Ik ben erg benieuwd naar de ideeen van de Kerngroep...

Roda is hot, laten we komen seizoen er allemaal achter blijven staan, met de huidige positieve benadering.
HR
HR

kale johan
Vedette

Uit: Kerkrade-West
Reg.: 19 januari 2004

quote:HR
Scheissbube schreef:

Bij de organisatie van FOTserRock krijgen wij in ieder geval goede medewerking van Roda momenteel, wij krijgen materialen voor een merchandise-stand, prijzen voor een loterij, materialen om D'r Aowe Kino als Roda-café in te kleden en er is toegezegd dat men zou vragen of er eventueel spelers aanwezig zouden kunnen zijn (al is het natuurlijk vakantieperiode).

Hart voor Roda heeft daarentegen nog niet gereageerd, behalve dan het plaatsen van het nieuwsbericht.

De meeste Roda-websites (FP ??) hebben ook onze poster geplaatst en een nieuwsbericht en we hopen dat het deze week nog eens extra genoemd wordt, c.q. opnieuw onder de aandacht gebracht wordt.

(plaatje)
HR
Vrijdag kan ik helaas niet. En na diverse feestjes (al dan niet Roda-gerelateerd) de laatste weken ben ik eerlijk gezegd zowiezo effe toe aan een weekendje rust :B . Maar ik heb wel links en rechts opgevangen dat 't druk zou gaan worden. Succes ;) !
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Roda JC Forums » B - overige Roda JC Forums » Algemeen Roda JC Forum » Roda JC-conferentie

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Roda JC Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!