Roda JC Netwerk
donderdag 18 maart 2010 - 07:42                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Roda JC Forums » Algemeen Roda JC Forum » Beste 10 teams ooit:

HR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

HR

super_dror
Ballenjongen

Uit: London
Vak: West
Droomaankoop: -
Reg.: 14 mei 2009

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 27 januari 2010 om 15:47:43.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 422609989  MSN: 210998763  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Hello, dudes! I invite all of you to that website: http://www.quibblo.com/quiz/bxl1t65/ and vote for the best 10 club teams in history of Football (beste 10 teams ooit). Thank’s for participate!
HR
HR

super_dror
Ballenjongen

Uit: London
Reg.: 14 mei 2009

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 27 januari 2010 om 16:24:55.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 422609989  MSN: 210998763  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
I pick: Ajax 95' and 71'-73', both Real Madrid, Milan 89'-90', Juventus 85', Liverpool 77'-78', Santos 62'-63', Benfica 61'-62', and Bayern 2001
HR
HR

Mobley
Nationale topspeler

Uit: Gouda
Reg.: 22 november 1999

Niks met Roda te maken (alhoewel...), maar toch wel een leuke, dit. Een aantal legendarische elftallen (Hongarije '54, Brazilie '70, Duitsland '72 en Ajax '72) kan ik niet beoordelen, maar van de elftallen die ik heb gezien zou een lijst er als volgt uit kunnen zien:

1. Brazilie '82
2. Frankrijk '84-'86
3. Spanje 2008
4. Liverpool '77
5. AC Milan '89
6. Ajax '95
7. RODA JC '95
8. Arsenal '80 (Jennings/Brady/Rix!)
9. AS Roma '83 (Conti/Falcao/Graziani!)
10. Nederland '98 (Bergkamp/Bergkamp en Bergkamp)

Het huidige Roda van Harm van Veldhoven valt net buiten de top 10. 13de!
Over de uitslag kan trouwens niet gecorrespondeerd worden.

[Dit bericht is veranderd door Mobley (op 28 januari 2010 10:44:20).]
HR
HR

Scheissbube
International

Uit: Boches
Vak: Zuid
Reg.: 14 mei 2003

Nou Mobley, verrassend genoeg over de nummer 1 zijn we het eens.

In ieder geval het mooiste voetbal wat ik ooit gezien heb, maar de zwakke punten hebben het team uiteindelijk toch de das omgedaan, het verdedigingscentrum en de keeper (trouwens die ene spits paste er eigenlijk ook niet bij).

Maar de opkomende backs, het geweldige 4-mans-middenveld en als top-of-the-bill balkunstenaar Eder voorin, om te smullen.
HR
HR

P MacR
Vedette

Uit: Lauderdale by the Sea, Florida
Reg.: 29 september 2002

Tsja, toen kwamen ze opeens Paolo Rossi tegen. Typisch Italiaans trouwens om te winnen van Brazilië terwijl ze eigenlijk alle hoeken van het veld te zien kregen. Gelukkig wonnen ze ook nog van Duitsland in de finale.

Wat ik ook nog een geweldig team vond was Dynamo Kiev in de jaren tachtig. Die wonnen toen de Europa Cup II en speelden Atletico Madrid finaal van het veld in de finale. De succesvolle teams van de USSR in die tijd (finale 1988) waren voor een groot deel op dit team gebouwd.

Voor de rest kun je teams van toen eigenlijk niet vergelijken met nu. Als je toch ziet hoeveel sneller het nu allemaal gaat... Vroeger leken ze wel te wandelen over het veld.
Maar een top tien zonder Real Madrid met Puskas en Di Stefano kan natuurlijk niet. Of Oranje 1974. Noem ze alemaal maar op. Gelukkig zijn oude klassiekers nog vaak te zien op ESPN classic. Toch een voordeeltje, zo'n digitaal kastje met uitgebreid pakket.

[Dit bericht is veranderd door P MacR (op 28 januari 2010 18:10:56).]
HRHR
HR

Mobley
Nationale topspeler

Uit: Gouda
Reg.: 22 november 1999

Jammer dat deze thread niet volloopt met posts. Ik ben dol op dit soort stamtafel-lijstjes. En vooral het slappe geouwehoer dat erbij hoort.
Overigens is een top-10 van "beste" dit-of-dat altijd wat prozaisch. En in het voetbal zeker. De magie van Brazilie '82 zit 'm nou juist in het feit dat dat elftal in schoonheid stierf. Frankrijk idem ditto. Geweldige generale (EK '84), maar tijdens de premiere (WK '86) ging het falikant mis. Daar heb ik meer mee dan ploegen die successen aaneen rijgen.

Een lijst van favoriete teams zou er ook echt anders uitzien. Dan hield ik het op pure cultploegen als het Anderlecht van Rensenbrink en Ressel, de Spurs van Hoddle, Ardiles en Villa en het Gladbach van Simonsen en Wolfgang Kleff. En misschien ook wel het Leverkusen van Ballack (en Rainer Calmund) en Denemarken '86 met Lerby, Arnesen en Elkjaer Larsen. Minder (grote) prijzen, maar beduidend meer porum.

Daarin had het Dynamo Kiev van Lobanovski (en PMacR) ook een plaats verdiend. Van Hugo Borst tot Kieft tot Frank Snoeks, hele volksstammen voetbalkenners zwijmelen nog altijd weg bij die ploeg. Maar de waarheid is dat ik er geen enkele herinnering aan heb. Niets. Een EC II-finale tegen Atletico? Ik zou het niet weten. Terwijl ik in de jaren '80 toch lasogen had van het voetbalkijken.

[Dit bericht is veranderd door Mobley (op 29 januari 2010 22:45:28).]
HR
HR

Scheissbube
International

Uit: Boches
Reg.: 14 mei 2003

Jawel, dat team van de Sovyetunie/Dinamo Kiev kan ik me ook nog goed voor de geest halen, ze speelden ook geweldig op het WK86, maar stierven toen net zo'n dood als Brazilië 82 tegen counterende Belgen, een 4 - 3 nederlaag terwijl Belanov 3 keer scoorde, fenomenale match.

In 88 waren er toch enkele andere elementen in het team gekomen Michailitsjenko (de beste GOSser op dat toernooi) en Protasov, die nooit voor Kiev speelde.

Hoddle bij de Spurs vond ik idd ook altijd geweldig, maar in het Engelse team werd hij nooit goed benut, daar vonden de krachtvoetballers hem te zeer een mietje.

Roemenië in 92 vond ik ook zo'n schoonspelende ploeg, rondom Hagi.

In 1978 vond ik Italië met Bettega echt fijn om te zien.
HR
HR

Rodapride_is_back
(niet) Geselecteerd voor Oranje

Uit: Scheveningen
Reg.: 29 augustus 2005

quote:HR
Scheissbube schreef:
Roemenië in 92 vond ik ook zo'n schoonspelende ploeg, rondom Hagi.

HR
De wedstrijd tegen Argentinië op het WK'94 was inderdaad een geweldige wedstrijd, misschien wel de beste die ik ooit gezien heb.

Overigens vind ik dat het Barcelona van de laatste 1,5 jaar inmiddels ook in dit lijstje thuishoort. Het speelt vaak oogstrelend voetbal en heeft hele goede elftallen als Real Madrid en Sevilla aan de kant gezet alsof het campingteams waren.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Roda JC Forums » B - overige Roda JC Forums » Algemeen Roda JC Forum » Beste 10 teams ooit:

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Roda JC Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!