Roda JC Forums
 Roda JC Forum powered by Fanproject '98
Roda JC Forums
 Roda JC supporterszaken
Busprobleem Finale voor Fanproject !?
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 3 pagina's: « 1 2 3

Poster
Topic: Busprobleem Finale voor Fanproject !? 
P MacR
Internationale topspeler

Uit: Lauderdale by the Sea, Florida
Vak: Zuid
Reg.: 29 september 2002
Gepost op 28 april 2008 om 00:23:24.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Och ja, omdat alles gewoon door elkaar liep heb ik wel nog even kunnen babbelen met een Feyenoord-fan die ik ken. Staan we voor het stadion te praten worden we opeens alle twee uitgemaakt voor kankermof door een bezopen gek

Plus ik heb een geweldig souvenir. Een shirt met handtekeingen van PW, Dannielle, Marco (aka Koempel Gebronx), Koot, Scheisbube, familie Krings etc etc etc. Dus mijn dag kan niet meer stuk

Pool: 10eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2473e / 810e / 2470eOpstelling: incompleet
Marco
Vedette

Uit: Gebronx
Reg.: 25 september 2000
Gepost op 28 april 2008 om 12:06:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
P MacR schreef: Och ja, omdat alles gewoon door elkaar liep heb ik wel nog even kunnen babbelen met een Feyenoord-fan die ik ken. Staan we voor het stadion te praten worden we opeens alle twee uitgemaakt voor kankermof door een bezopen gek

Wij werden na afloop voor het stadion (gezellig tussen de dronken Feijenoord hools - hoezo verplichte combi) geconfronteerd met een lul met oren die ons dacht te kunnen provoceren middens een met beide middelvingers ondersteund "K*nker Maastricht!"

De toestanden na afloop bij de stationstoegang krijgen trouwens zeker nog een staartje. De manier waarop de ME en veiligheidsmensen daar de Rodafans behandelden (om vrije doorgang te verlenen aan beledigende, provocerende, agressieve, bezopen en met blikjes bier bezittende Rotterdammers) tart alle grenzen. Een vervolg op het Amsterdam-debacle was niet ver weg.

De wedstrijd was een perfecte samenvatting van het afgelopen seizoen: onnodig goals weggeven door uitermate slap, slecht en lamlendig verdedigen, een scheids die Roda opzichtig bezeikt en te weinig power in de voorste linie.

Maar verder was het een uitermate geslaagde dag. Alleen die klote wedstrijd hoefde voor mij niet. Zeker niet als het in alle opzichten een thuiswedstrijd blijkt voor Feijenoord (kijk maar eens in het officiële bekerfinaleprogrammaboekje) in plaats van een neutrale happening. Zij mochten alles wat wij niet mochten, iet dat ook gold voor de genodigden in de VIP-treinen; de kratten bier stonden metershoog opgestapeld bij diens opstapplaats in Sittard. Zo mocht het van de clubs (en dus ook Roda; roep die Narinx ook maar eens op het matje met al zijn mooie praatjes!!!) en de KNVB maffia dus een feest worden voor iedereen behálve de 'gewone' Rodafan.

Gelukkig zijn de Rodafans creatief en laten ze zich hun feestje niet ontnemen.

[Dit bericht is veranderd door Marco (op 28 april 2008 12:08:37).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 98e / - / 99eOpstelling: incompleet
Rodapride_is_back
Regelmatige invaller

Uit: Scheveningen
Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 28 april 2008 om 12:51:57.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Marco schreef:

Zij mochten alles wat wij niet mochten, iet dat ook gold voor de genodigden in de VIP-treinen; de kratten bier stonden metershoog opgestapeld bij diens opstapplaats in Sittard.

Was die controle dan echt zo scherp? Ik kon mijn tas, waar toch echt enkele biertes inzaten, gewoon mee de bus innemen...

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Marco
Vedette

Uit: Gebronx
Reg.: 25 september 2000
Gepost op 28 april 2008 om 14:35:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Rodapride_is_back schreef: Was die controle dan echt zo scherp? Ik kon mijn tas, waar toch echt enkele biertes inzaten, gewoon mee de bus innemen...
Nee, die controle was niet scherp en er was ook bier aanwezig in de trein maar het gaat om de reglementen en de dreiging met controles (en het terugsturen van supporters) vooraf. Afgezien van onze ongehoorzaamheid en creativiteit had Roda zich gewoon laten afschepen met een drooggelegde combi en dat deugt niet.

Wat heeft het voor zin om ons te knevelen en beperken terwijl een deel van de busgangers langs een café van de harde kern moet lopen?

Het hele event was op poten gezet om Feijenoord haar honderd jarig bestaan te laten vieren met een passend feest. Tot aan de arbitrage toe. Met de volledige medewerking van Roda JC en haar 'veiligheidsmensen'. Wordt het niet eens tijd dat mensen als Henk Bakker en Frits de Jonge met pensioen worden gestuurd? Zij horen voor ons op te komen en het beste uit het vuur te slepen en dat doen ze dus niet.

En wat vinden we hiervan: http://tinyurl.com/5vrq9e

Voor de duidelijkheid: Ik heb geen enkel probleem met gemengde supportersgroepen en vond het op het plein voor het stadion zelfs goed vertoeven. Maar waarom hadden we dan niet gewoon met eigen vervoer kunnen komen of met een combi zonder enige beperking?

Kortom: de enige smet op een voor mij verder zeer geslaagde en feestelijke dag was níet de wedstrijd (want die liep zoals verwach) maar de supportersmaatregelen zoals mede ondertekend door Roda JC zelf.

En drie keer raden wie de schuld had gekregen als het was foutgegaan?

[Dit bericht is veranderd door Marco (op 28 april 2008 14:52:21).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 98e / - / 99eOpstelling: incompleet
Rodapride_is_back
Regelmatige invaller

Uit: Scheveningen
Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 28 april 2008 om 15:03:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Marco schreef:

Met de volledige medewerking van Roda JC en haar 'veiligheidsmensen'. Wordt het niet eens tijd dat mensen als Henk Bakker en Frits de Jonge met pensioen worden gestuurd? Zij horen voor ons op te komen en het beste uit het vuur te slepen en dat doen ze dus niet.

Daar ben ik het uiteraard volledig mee eens, ik heb jaren geleden al om hun vertrek geroepen, maar kennelijk staat de tijd wat dat betreft stil bij Roda.

In de rest van je verhaal kan ik me ook volledig vinden en ik denk dat hier nog eens heel goed over gesproken moet worden met Roda en de KNVB.

Maar goed, zelf had ik er dus amper last van, maar wellicht kwam dat omdat ik in Alblasserdam opgestapt ben, daaraan voorafgaand gewoon op 't Plein in Den Haag ontspannen aan de Jupiler zat en ook weer snel thuis was. Als ik de hele combi en de taferelen die zich kennelijk op het station afspeelden meegemaakt had dan keek ik er wellicht ook anders tegenaan.

[Dit bericht is veranderd door Rodapride_is_back (op 28 april 2008 15:25:46).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Scheissbube
Vaste waarde in elftal

Uit: Boches
Reg.: 14 mei 2003
Gepost op 28 april 2008 om 16:23:40.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Onze bus was ongetwijfeld de meest kickende bus van alle 215, ondanks een chauffeur, die moeite had om regels ook maar een beetje te buigen.

Ons grootste probleem was nog een chemisch toilet dat op de heenweg al overvol was, zodat ik al een uur lang zeik moest ophouden op diezelfde heenreis.

Op de terugweg konden we de chauffeur, die het toilet dus niet geleegd had, toch overtuigen om een plaspauze in te lassen ondanks de politiebegeleiding. Onze Pé had al in een fles gepist. Na de plaspauze in Nederweert ontdekten we nog een volle koelbox (flügel en bier) in de laadruimte en toen begon de hele party nog eens van voren af aan.

Toen we bij het PLS aankwamen was er bij ons weer een sjtimmoeng van jewelste, we wilden eigenlijk door naar Spanje met de bus.

Al met al hebben wij geen last gehad van de 'verboden' behalve dan de onduidelijkheid, omdat men geen echte uitspraken wil doen. Onze bus was misschien diegene waar het meest gezopen werd, maar er zijn nul incidenten geweest. Gewoon een superbusreis, maar helaas een toch wel verwacht, minder gelukkig wedstrijdverloop.

Pool: 23eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1906e / - / 2159eOpstelling: incompleet
hertogvanlimburg
Vaste waarde in elftal

Uit: vaesrade
Reg.: 7 augustus 2003
Gepost op 28 april 2008 om 23:32:21.       MSN: hertogvanlimburg@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Marco... hoe krijgt dit dan een staartje? Zijn er al acties gepland??

Ik ga trouwens helemaal niets over gisteren typen want dan sneuvelen er weer dingen!

KUT KNVB!!!!!!!!!

[Dit bericht is veranderd door hertogvanlimburg (op 28 april 2008 23:32:59).]

Pool: 13eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1455e / - / 1325eOpstelling: 4-4-2

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 3 pagina's: « 1 2 3
Alle tijden zijn CET (Kerkrade).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Roda JC Forum powered by Fanproject '98