| Poster | | Topic: Roda JC -Heracles |  |
|
Koempel Internationale topspeler
Uit: Posterholt Vak: Zuid Posts: 990 Reg.: 19 maart 1999 | Een driepunter tegen Heracles beantwoordt de verwachting van de gemiddelde Roda-supporter, maar het ging niet van harte...
De snelle voorsprong ten spijt was het weer de alom bekende lamlendigheid die de tegenstander, (hoe goed of slecht dan ook) de kans gaf met een acceptabel resultaat het PLS te verlaten.
De maffe goal van Kah voorkwam tenauwernood zulks.
Lamah is een goudhaantje, hij hoeft maar een kwartiertje te schitteren, Matondo valt tegen.
Bouchiba is mijn stiekeme MOTM terwijl Sibum mijn worst appearance is. De rest zit er tussenin.
De komst van Hadouir (of niet) gaat bepalen of we 10e worden of 6e.
(Ohne Gewähr)
|
|
|
koot Vaste waarde in elftal
Uit: Gebronx Vak: Zuid Posts: 388 Reg.: 15 augustus 2004 | zeker geen fantastische wedstrijd maar wel te verwachten. voor roda komt de competitie te vroeg. het team is net ingespeeld en belangrije spelers ontbreken nog of zijn geblesseerd. ik vind het te vroeg om indivduele spelers te beoordelen en zeker matondo die pas geblesseerd is geweest, pas 21 en natuurlijk een curieuze aanloop heeft gehad bij roda. wel mag gezegd wordn dat de rechterkant een drama is, net als afgelopen seizoen trouwens. sibum valt toch weer door de mand, ondanks veel goede wil. bouchiba mist de snelheid om dreigend te worden. kortom, er is nog veel ruimte voor verbetering en de drie punten zijn wel degelijk in de knip.
|
|
|
Rodapride_is_back Bankzitter
Uit: Scheveningen Vak: Zuid Posts: 190 Reg.: 29 augustus 2005 | Ik kon helaas onmogelijk op tijd in het PLS zijn en heb de wedstrijd dus maar op tv bekeken. Eerlijk gezegd viel het me niet tegen. Voor rust speelde Roda heel degelijk en werd niks weggegeven. Aanvallend hield het niet over. Lamah speelde weliswaar heel aardig, maar aan Oper zie je dat hij eigenlijk nog niet wedstrijdfit is. Tweede helft verliep wat rommelig, met meer kansen aan beide zijden. Roda kwam onnodig in de problemen, maar had dat volledig aan zichzelf te wijten en die 1-1 had nooit op die wijze mogen vallen. Gelukkig had dat verder geen consequenties.
Al met al heb ik toch een positief gevoel aan deze wedstrijd overgehouden. Verdedigend staat het als een huis, Castro vond ik veel zelfverzekerder keepen dan vorig seizoen en ook aanvallend is er met Lamah, Oper en Yulu Matondo voldoende kwaliteit. Toch zou het goed zijn als er nog een aanvaller bijkwam, want het niveauverschil tussen die drie en de resevrespitsen is te groot. Hopelijk slaagt Roda er dan ook nog in om Hadouir aan te trekken.
Overigens lees ik overal kritiek op de scheidsrechter, maar ik vond de man op wat foutjes na (maar dat hou je altijd) eigenlijk best goed fluiten. Maar misschien komt dat omdat je de wedstrijd in je eentje voor de tv anders beleeft...
[Dit bericht is veranderd door Rodapride_is_back (op 25 augustus 2007 10:45:46).]
|
|
|
Marco Internationale topspeler
Uit: Gebronx Vak: Zuid Posts: 1049 Reg.: 25 september 2000 | Ook hier een gematigd positieve stemming na de match. Een aantal belangrijke spelers komt terug van blessures, de zwakste schakel (Sibum) wordt tzt vervangen (Tioté), als Saeijs zo blijft klooien zitten er straks voldoende vervangers klaar om zijn plek in te nemen en ik hoop nog steeds op een bruikbare aankoop die de spitsen in stelling kan brengen. De doorgaans zwakke Bouchiba bleek ineens bruikbaar en het klophout Van Tornhout kan straks als iedereen fit is uitzien naar een leuke eerstedivisionist. En dus kan het enkel nog beter gaan vanaf nu. En nu liep het allemaal best redelijk. Het positiespel was aardig en men toonde veerkracht. Het enige dat me echt zorgen baart is de doelman (als Castro de beste van de drie is houd ik mijn hart vast) en de kans dat ene mijnheer Bodor misschien terugkeert in de basis. Brrr.
@Koempel: Ik vond Matondo verre van tegenvallen. Hij had een aantal prachtige acties in huis en bleek opvallend doelgericht. Laat hem maar eens wennen aan Oper en Lamah (en later evt Cissé) en geef hem de tijd.
|
|
|
Pee Double You Vaste waarde in elftal
Uit: Kirchroa Vak: Zuid Posts: 410 Reg.: 7 februari 2003 | Ik sluit me aan bij de rest. Tevens sluit ik me aan bij Koempel wat betreft Bouchiba. Die gaf een paar slimme passjes en verdedigde ook nog eens goed mee. In zijn eentje wist hij de hele linkerflank van Heracles bezig te houden.
Jammer dat we dan een Sibum hebben die dan vervolgens de ene na de andere risicovolle pass geeft.
Motondo (schrijf ik dat goed zo?) is uitermate gevaarlijk. Een echte spits. Niet lullen, maar knallen. Dat staat garant voor spektakel.
Nee, ik ben zeker niet ontevreden. Van Tornhout mag fijn naar...... boeie, als ie maar vertrek. Oper en Motondo in de spits en Bouchiba fijn op rechts laten staan.
Janssen speelde overigens een zeer puike wedstrijd.
Tioté moet zich eerst maar eens bewijzen.
Wat blijft dan nog over?? Oh ja, Meeuwis, zeer degelijke wedstrijd. Moest helaas veel vuil werk voor Sibum opknappen, maar is wel degelijk gegroeid tov vorig seizoen.
Al met al vind ik dit Roda volwassener spelen dan vorig seizoen, waar alles afhing van de grillen van Ramzi. Dit Roda is ook onvoorspelbaarder geworden. Met Lamah, Oper, Motondo, maar ook met een Janssen kan dit Roda scoren vanuit meerdere linies (vergeet ook de Fauw niet) en dat is lastig voor een tegenstander.
VVV zie ik ondanks de positieve geluid toch nog als een lastige wedstrijd waar Roda wel eens tegen een nederlaag aan zou kunnen lopen, maar in de komende 6-7 weken moet dit elftal toch redelijk in vorm kunnen komen. Feyenoord wordt de eerste echte krachtmeting. Verheug me er nu al op.
|
|
|
kale johan Nationale topspeler
Uit: Kerkrade-West Vak: West Posts: 873 Reg.: 19 januari 2004 |
quote: Koempel schreef:
Bouchiba is mijn stiekeme MOTM terwijl Sibum mijn worst appearance is.
Man of the match niet meteen, maar ik ben wel blij dat Bouchiba dit seizoen meer kansen lijkt te krijgen. Heb altijd al de indruk gehad dat deze speler op 't middenveld wat meer toe te voegen heeft als Bodor of Sibum. Tja, wat Sibum betreft: ook wel mee eens. Ik hou niet van 't afzeiken van spelers maar blijf erbij: Een leuke speler als je ECHT om een controlerende middenvelder verlegen zit, maar toen hij erbij kwam zaten we dat NIET, we zitten 't nu ook niet en dan blijkt idd. dat hij niet al te veel toevoegt. Zonder 't merkwaardige fetishisme van Huub Stevens met controlerende middenvelders had de goeie man hier denk ik niet rond gerend. Het zei zo ...
|
|
|
Uit: Gebronx Vak: Zuid Posts: 388 Reg.: 15 augustus 2004 | het is ook voor de beleidsbepalers duidelijk dat het middenveld een creatieve impuls behoeft. sowieso is tiote nu zo goed als speelgerechtigd en iedereen die deze tank al heeft gezien in de oefenwedstrijden kon zien dat hij wat kan. daarnaast kan ik me niet voorstellen dat hadouir niet komt. de centen van kone (jammer toch dat hij vertrekt) zijn zo goed als binnen dus wat let ons.
nu hopen dat er niemand weggaat en wie doet ons wat. dan doet roda niet veel onder voor ploegen als twente en kijk eens naar groningen; wie had dat verwacht ? doordat je supporter bent focus je je volledig op je eigen ploeg maar bijv. twente is wel drie belangrijke spelers kwijt (kennedy, bakal en aissati) en dat zijn wij niet. wel blijft de keeper een minpuntje.
als we de verhalen moeten geloven zou er rond de kerst ook nog een surprise komen van nonkel nol (hoe vaak hebben we dat al niet gehoord ?). het zou gaan om een speler uit de tweede liga of zo uit brazilie die danie morais heet. dat zou een spits zijn. we zullen zien.
|
|
|
Rodapride_is_back Bankzitter
Uit: Scheveningen Vak: Zuid Posts: 190 Reg.: 29 augustus 2005 |
quote: koot schreef:
als we de verhalen moeten geloven zou er rond de kerst ook nog een surprise komen van nonkel nol (hoe vaak hebben we dat al niet gehoord ?). het zou gaan om een speler uit de tweede liga of zo uit brazilie die danie morais heet. dat zou een spits zijn. we zullen zien.
Sinds Hendriks Paolo Ramora een 'verrassing' en een 'uitzonderlijk talent' noemde neem ik dit soort berichten met een dikke korrel zout.
|
|
|
Scheissbube Basisspeler
Uit: Boches Vak: Zuid Posts: 321 Reg.: 14 mei 2003 | De kritiek op Castro in deze wedstrijd deel ik helemaal niet, ik vond hem, misschien op één momentje na (waarbij de verdediging hem attent bijstond), zelfs foutloos keepen. Het is en blijft moeilijk voor een keeper om bij de les te blijven in een wedstrijd waarbij je maar zelden in actie moet komen, maar als hij wat moest doen, deed hij het altijd goed en de tegengoal was echt niet zijn fout.
Mijn zegen heeft Castro dus voorlopig, maar ik heb hem nooit minder gevonden als menige ballenvangers van de concurrentie. Opmerkelijk in deze, vond ik dat Van Hanegem de enige echte goede subtopkeeper, Vorm van Utrecht dus, vorige week gewoon op de bank zette, voor een grabbelaar als Grandel, maar dat heeft hij ook geweten toen. Deze week heeft Willem die blunder dan ook snel gecorrigeerd.
Verder vond inderdaad Lamah en Janssen zeer goed bruikbare aankopen, Lamah is meer de momentenvoetballer, maar steeds met dreiging en Janssen speelde in mijn ogen uitstekend en zal tegen zijn oude ploeg nog eens extra gemotiveerd zijn.
Wat ook opvalt is de nieuwe taktiek van Atteveld achterin, een beetje het oude Duitse Weltmeister-systeem uit 1990 met drie verdedigers, waarbij de 2 mandekkers (Saeijs en Kah) meteen het veld breed moeten maken bij balbezit. De Fauw blijft echter onze enige echte goede opbouwer van achteruit. De passing van Sibum, Kah, Saeijs en De Jong was een ramp in deze wedstrijd.
De vleugelverdedigers/terughangende middenvelders zijn dus nu De Jong en Sibum, voor de eerste is dit een ideale rol, maar zijn voorzetten moeten dus veel en veel beter, en waren dat volgens mij vorig seizoen ook. De tweede speelde idd een zeer ongelukkige wedstrijd en ik vraag mij dan ook af hoe slecht Sonkaya momenteel is, want ook voor hem is dit eigenlijk een positie die hem op maat geschreven is.
Op het middenveld speel je dan eigenlijk weer met een soort ruit, Janssen vooruitgeschoven middenvelder, Meeuwis in zijn gebruikelijke verdedigende rol en als eerste aanspeelpunt op het middenveld en op de vleugels Lamah, die iets dieper speelt als Bouchiba aan de andere kant. Bouchiba speelde idd niet slecht, maar onze gezamenlijke lage verwachtingen van hem, laten een redelijke wedstrijd ook al gauw goed lijken, denk ik. Al waren er andere spelers, die eerder in aanmerking kwamen voor een wissel in de rust als hem, maar dan had Atteveld te zeer van zijn systeem moeten afstappen.
Oper, de diepe spits, mist nog steeds wedstrijdritme en hetzelfde geldt voor Matondo, die ook de verkeerde keuzes maakte, hij speelde af toen hij alleen moest gaan en even later nog veel erger, ging hij alleen toen Oper helemaal vrijstond centraal op de 16 meter, maar het is nog te vroeg om hem serieus te beoordelen.
Van Kouwen viel trouwens ook lekker pittig in. Persoonlijk denk ik trouwens dat Roda dacht dat er wel een verdediger verkocht zou worden, want nu heeft men meer goede verdedigers als men kan opstellen, maar goed dat is dus een luxeprobleem.
Complimenten ook aan Kah, onze matchwinner, zoals gezegd de passing blijft problematisch, maar mentaal en als motivator blijft hij een voorbeeld voor iedere speler en nu blijkt hij ook nog te kunnen passeren 
|
|
|
|
Uit: Kirchroa Vak: Zuid Posts: 410 Reg.: 7 februari 2003 |
quote: Rodapride_is_back schreef:
(...)
Sinds Hendriks Paolo Ramora een 'verrassing' en een 'uitzonderlijk talent' noemde neem ik dit soort berichten met een dikke korrel zout.
En niet te vergeten de internationaal gelouterde toptrainer die na Vergoossen zou komen..... van Dijk.
|
|
|
Lorenzo Veelbelovend talent
Uit: Kerkrade Vak: Zuid Posts: 118 Reg.: 21 april 2003 |
quote: Pee Double You schreef:
(...)
En niet te vergeten de internationaal gelouterde toptrainer die na Vergoossen zou komen..... van Dijk.
Maar gelukkig heeft ie ook kijk op voetbaltalent (Kone).....waardoor we nu waarschijnlijk een extra bonus tegemoet kunnen zien.
|
|
|
Bertus Vedette
Uit: Heerlen Vak: West Posts: 1938 Reg.: 28 januari 2002 | Dat was gewoon onderdeel van de deal! Roda heeft zich redelijk laten afschepen destijds als je het mij vraagt. Of men had erop gerekend dat Kone wel 20 miljoen zou opbrengen, maar dat blijkt nu tegen te vallen!
|
|
|
Pieter Baan Nationale topspeler
quote: Bertus schreef:
Dat was gewoon onderdeel van de deal! Roda heeft zich redelijk laten afschepen destijds als je het mij vraagt. Of men had erop gerekend dat Kone wel 20 miljoen zou opbrengen, maar dat blijkt nu tegen te vallen!
Dus heeft roda het eigenlijk goed gedaan,want deze verkoop levert psv bijna niks op als het inderdaad 12 miljoen wordt en blijkt kone toch niet zo goed te zijn!!!
Als ik de reacties van de psv-supporters lees,zijn de meesten blij dat hij weg is en vonden ze 9 miljoen toen al belachelijk veel,ik had ook gedacht dat hij beter was,maar het is er nooit uitgekomen.
[Dit bericht is veranderd door Pieter Baan (op 28 augustus 2007 16:54:24).]
|
|
|
Uit: Gebronx Vak: Zuid Posts: 388 Reg.: 15 augustus 2004 | kone had zeker beter gepresteerd als hij dezelfde vrije rol had gespeeld als bij roda, daar heeft hij zijn beste spel laten zien.
ik vind trouwens de spanningen rondom de transfers erger dan de westrijdspanning, lijkt wel hitchcock die narinx.
|
|
|
Posts: 721 Reg.: 2 oktober 2002 | Psv lijkt hetzelfde spelletje te spelen en roda "kijkt in de buis" om er maar weer eens een germanisme tegenaan te gooien Kone levert maar 12 miljoen op en bij goede prestaties krijgt psv nog een substantieel bedrag en dus krijgt roda "maar" 750000 of nog minder,want ik weet niet of hier nog diverse kosten cq belasting vanaf gaat.
|
|
|
Uit: Kirchroa Vak: Zuid Posts: 410 Reg.: 7 februari 2003 |
quote: Pieter Baan schreef:
Psv lijkt hetzelfde spelletje te spelen en roda "kijkt in de buis" om er maar weer eens een germanisme tegenaan te gooien Kone levert maar 12 miljoen op en bij goede prestaties krijgt psv nog een substantieel bedrag en dus krijgt roda "maar" 750000 of nog minder,want ik weet niet of hier nog diverse kosten cq belasting vanaf gaat.
Maar natuurlijk, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Kaaatsjing!!!!
|
|
|
|
tummeke Aanstormend talent
Uit: Heerlen Vak: Zuid Posts: 122 Reg.: 1 november 2004 |
quote: Pieter Baan schreef:
11 miljoen dus maar!!
tussen de 12 en 13 miljoen !!!
Bron:voetbalplus
|