Roda JC Forums
 Roda JC Forum powered by Fanproject '98
Roda JC Forums
 Roda JC wedstrijd-talk
Feyenoord - Roda JC (Deel II)
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 2 pagina's: 1 2 »

Poster
Topic: Feyenoord - Roda JC (Deel II) 
Pee Double You
(niet) Geselecteerd voor Oranje

Uit: Kirchroa
Vak: Zuid
Reg.: 7 februari 2003
Gepost op 28 april 2008 om 09:34:40.         MSN: patrickwetzels@home.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat een klotefinale. Niet alleen was de wedstrijd kut, maar ook de Nazi-praktijken van de veiligheidscoordinatoren was weer van een zwaar kloteniveau.

Ik zal zelf bij de treinende mensen en we werden zeker 1 1/2 uur na de wedstrijd vastgehouden op een doorgang naar de perrons waar op dat moment duizenden feyenoord-fans doorgang moesten krijgen. Die kregen namelijk voorrang. Bah, wat heb ik hier een teringhekel aan.

De wc's dicht na de wedstrijd, dan de mededeling krijgen om naar de treinen te gaan om daar als een stel untermenschen in "bedwang" te moeten worden gehouden. Toppunt was toen een ME'er kwam omroepen om vooral te stoppen met spullen gooien naar de feyenoorders. Geen idee waarmee we konden gooien behalve onze kleding, maar goed. Ook onze aanhang was van zwaar bedreigend niveau. Kinderen, ouders, opa's en oma's. De feyenoorders mochten uiteraard wel provoveren etc etc etc zonder ook maar aangekeken te worden, terwijl wij met honderen als een stelletje paria's terug werden geduwd naar een doodlopend stuk station. BAH BAH BAH BAH. IK HEB HET ECHT HELEMAAL GEHAD MET DIE KUT KNVB, DIE KUT SENIELE FRITS DE JONGE EN RODA MET ZIJN SCHOOTHONDJES GEDRAG!!!!!!

Over de wedstrijd kunnen we kort zijn. Bertus, mag ik je alsnog gelijk geven met je arbitersverhaal? Genaaid worden is 1 ding, maar 3 penalties niet geven is toch wel wat veel van het goede. Het is ze dus toch gelukt. De van Boekels en de van Hultens. Gefeliciteerd. Ik hoop dat ze lekker slapen onder hun feyenoord dekentjes.

Roda stond lekker te schutteren achterin, maar nog genanter was het feit dat onze eigen sfeergroepen (die Samba-band) onder pesterig gedrag van die nep-hooligans van f'noord maar bleven spelen. Wat een afgang.

Nee, ik heb er echt zwaar de pik in. Ik hoop dat Haverkort fluit donderdag. Zijn we tenminste van die ellendige Play-Offs af, want zodra die een beetje spannend gaan worden, ben je toch weer kansloos. Want die zal van Boekel dan wel fluiten. KNVB MAFFIA

[Dit bericht is veranderd door Pee Double You (op 28 april 2008 09:35:35).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Rodapride_is_back
Regelmatige invaller

Uit: Scheveningen
Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 28 april 2008 om 09:44:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Oper had natuurlijk een strafschop moeten krijgen en ook had er wellicht rood getrokken moeten worden toen de doorgebroken Lamah neergehaald werd. Twee cruciale momenten die de wedstrijd hadden kunnen kantelen. Desondanks zou het onzin zijn om de schuld volledig in de schoeen van Van Hulten te schuiven. De verdediging stond twee maal te schutteren en aanvallend speelde Roda gewoon te weinig klaar. Feyenoord sprong effectiever met de weinige kansen die het had om, waarmee ik uiteraard niet zeg dat Feyenoord beter was.

Al met al was het een teleurstellende finale, maar de klap van de nederlaag komt op de 1 of andere maner niet heel hard aan.

Wat inderdaad wel bloedirriant was waren de meegekomen blaasorkesten, die zelfs bij een 2-0 achterstand nog feestmuziek speelden .

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Pee Double You

Gepost op 28 april 2008 om 09:58:27.         MSN: patrickwetzels@home.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik schuif het ook zeker niet volledig af op van Hulten, maar dit was wel erg overduidelijk in het voordeel van F'noord.

Zoals ik al eerder schreef, de Roda verdediging stond echt flink te schutteren. Dat brak ons op.

Ik heb er niet de pik in wat betreft de wedstrijd, die was gewoon teleurstellend, maar ik heb met name de pik erin over de gang van zaken na de wedstrijd. Ik heb het gewoon gehad met die Herr Flicks en hun Gestapo vriendjes die normale gezinnetjes in de verdrukking menen te moeten duwen om een stelletje asociale kuttekoppen de doorgang te verlenen. Uitspraak van de dag........... zo mensen, we gaan NU duwen.

Mobley
Meervoudig international

Reg.: 22 november 1999
Gepost op 28 april 2008 om 10:39:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Atteveld mag roepen wat hij wil, de bekerfinale gisteren was een grote anti-climax. Een niksige flutwedstrijd die he-le-maal niemand van de 14000 in geel-zwart met een trots gevoel naar huis zond. Kom op zeg! Na een half uur was het over en uit. Heel Nederland heeft in de tweede helft de televisie uitgezet en als ik thuis had gezeten had ik dat ook gedaan. Buiten scheen het zonnetje en een ommekeer zat er geen seconde in. Dan ga je gewoon lekker barbecuen of zoiets ...

Nee, de waarheid is dat van de onverzettelijke vechtmachine die Stevens twee jaar geleden neerzette niks meer over is. Atteveld doet het meer a la Van Gaal bij AZ. We halen geweldige cijfers voor ons positiespel en hebben iedere wedstrijd minstens 70% balbezit, maar oorlog in de zestien ho maar. En volgens mij win je daar toch wedstrijden.
Natuurlijk had Van Hulten een strafschop moeten geven (en misschien wel twee), maar daar moeten we ons niet achter verschansen. Ook als de scheidsrechter zijn werk wel doet creeren we weinig tot niets. Al maanden. De bekerfinale was daarmee gewoon het treurige slot van een ellendig verlopen tweede seizoenshelft. Tuurlijk, we moeten nog tegen NEC, maar daar stel ik mij niks van voor. Roda en de play-offs zijn geen goede combinatie...

Tot zover de wedstrijd. Dan de logistiek eromheen. Want daar past maar een kwalificatie: Schan-da-lig! Ik woon in Gouda en omdat ik geen losse kaarten kon krijgen ben ik naar Nederweert gereisd omdat dat enige manier zou zijn waarop "mijn veiligheid gewaarborgd zou kunnen worden". Daar heb ik best begrip voor. Maar als ik dan in Rotterdam aankom en constateer vervolgens dat we gewoon met gezinnetjes en bejaarden tussen de doorgesnoven en provocerende Feyenoordsupporters naar het stadion moeten onder toezicht van anderhalve ME-er en een paardekop zakt mijn broek af. Wat nou verhoogde veiligheid!!! Er was niks geregeld. En het was enkel te danken aan het goede fatsoen van de Roda-aanhang dat er geen noemenswaardige rellen zijn geweest, want we werden tot op het bot geprovoceerd. De politie stond er voornamelijk bij en keer ernaar. Ik vraag me echt af wat er was gebeurt als we de wedstrijd hadden gewonnen. Dan was de ellende niet te overzien geweest. Tot zover "de veiligheid." Bedankt!

[Dit bericht is veranderd door Mobley (op 28 april 2008 16:00:19).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Josh
Talent

Uit: New York
Reg.: 6 juli 2001
Gepost op 28 april 2008 om 10:55:37.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mobley, je had ook, net zoals 200 anderen in Alblasserdam op de bus kunnen stappen. Ik liep als een van de eersten terug naar de bus, en had inderdaad heimelijk de hoop dat iemand die provocerende aso's alsnog voor hun moel zou slaan. Anyway, de wedstrijd en onze trainer. Waarom beginnen met Bodor en Sonkaya op de back posities, terwijl Kah en de Jong op de bank blijven? Waarom van Kouwen in laten vallen die in de paar keren dat hij heeft gespeeld al had aangetoond het niveau niet aan te kunnen? Waarom werden we in agressie overklast door de Rotterdamse mietjes Landzaat, Bronckorst etc in het eerste kwartier?
Verder waren er teveel spelers bezig met etalage gedrag (Meeuwis, Fauw) en haalden anderen hun niveau niet (Saeijs, Thiote). Helaas, het zat er niet in; na 30 minuten had ik al geen trillende handen meer.
En what about die buitenspel regel. Kan Oper in het vervolg niet gewoon 20 meter buitenspel gaan staan in het midden, waarna alle ballen naar de buitenspelers worden gespeeld, zodat Oper alvast 20 meter voorsprong heeft a la Landzaat?

Pool: 18eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
koot11
Jeugdspeler

Reg.: 20 januari 2008
Gepost op 28 april 2008 om 11:34:00.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

de westrijd is voor mij geen thema meer, het zal me werkelijk...maar de manier waarop we gisteren buiten het stadion zijn behandeld is schandalig. Je stapt uir de trein en begeeft je doodleuk tussen de feyenoordfans. Ik dacht dat dat dus nu juist niet de bedoeling was.
en dan na de westrijd. ECHT TE GROF VOOR WOORDEN.

Je wordt naar een zijspoor gedrongen en staat daar vreedzaam tussen mensen van oftewel gemiddeld zestig en veel kleine kinderen maar wordt als vee aangesproken en behandeld. Eerst moesten de feyenoordfans langs, wat makkelijk kon. maar nee, de rodafans moesten nog verder terug. als klap op de vuurpijl riepen de LIMBURGSE stewards dat als we niet nog verder terugliepen ze zouden gaan duwen en dan samen met de ME die inderdaad klaar stond om IN AKTIE TE KOMEN. wat is dit erg, en weet je waarom, ze waren bang dat er met stenen gegooid zou worden. HIERTOE MAAKTE NIEMAND AANSTALTEN !!!
en ondertussen liepen de feyenoordsupp. ons lekker te provoceren en belachelijk te maken, denk je nou echt dat iemand daar iets over zegt. ?

als er echt was opgetreden door die dwazen dan waren er heel wat zestig- plussers gewond geraakt want we konden geen kant op.

Als roda had gewonnen had ik het nog niet geweten.

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Pee Double You

Gepost op 28 april 2008 om 12:17:09.         MSN: patrickwetzels@home.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als Roda die pot gewonnen had, dan was het een grote slachtpartij geworden, dat weet ik wel zeker.

Mobley, Ik had EXACT hetzelfde gevoel. Dit was EEN GROTE SCHIJNVEILIGHEID. Al die maatregelen om de 'veiligheid' te waarborgen en dan kom je bij de Kuip aan en loop je het plein op waar je temidden van de Feyenoord aanhang je weg naar de tourniquette moet zoeken.

Ik voelde me gewoon bezeikt gisteren en niet zo'n beetje. We moeten GVD zonder afreizen zonder drank ed om voor de 'veiligheid' en eenmaal bij de Kuip aangekomen komen me meerdere zeer beschonken types tegemoet. Rotterdam drooggelegd? Yeah right.

Na de wedstrijd is er werkelijk HELEMAAL NIETS geregeld voor de Roda fans. Je wordt naar dat concentratiekamp ingeduwd zonder drank, zonder wc faciliteiten en zonder ook maar iets om dan een uur lang beschimpt en uitgescholden te worden waarbij de lange arm der wet er fluitend naast staat en niks doet. Neutrale wedstrijd, geen thuisvoordeel voor Feyenoord? Oh ja, dat was het zeker.

Streng is streng en als het moet, dan moet het maar, maar nu was het alleen streng voor de geel-zwarte aanhang. Ik keur geweld ten alle tijden af, maar wanneer gisteren de pleuris was uitgebroken, dan had ik zeker niet onrechtvaardig gevonden. Wat een fucktoestand. En het ergste is dan weer dat wij nu weer een minderheid vormen en de zeikers zijn en Roda zich weer fijn heeft laten aftrekken door de KNVB.

Helaas zijn dit de berichten die de krant nooit halen. Natuurlijk niet sjiek om tegen de haren van de KNVB in te strijken.

Marco
Vedette

Uit: Gebronx
Reg.: 25 september 2000
Gepost op 28 april 2008 om 12:22:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mijn posting onder supporterszaken zal ik hier maar even (deels) herhalen (en aanvullen):

De toestanden na afloop bij de stationstoegang krijgen trouwens zeker nog een staartje. De manier waarop de ME en veiligheidsmensen daar de Rodafans behandelden (om vrije doorgang te verlenen aan beledigende, provocerende, agressieve, bezopen en blikjes bier bezittende Rotterdammers) tart alle grenzen. Een vervolg op het Amsterdam-debacle was niet ver weg.

Verder was het in alle opzichten een thuiswedstrijd voor Feijenoord (kijk maar eens in het officiële bekerfinaleprogrammaboekje) in plaats van een neutrale happening. Zij mochten ALLES wat wij NIET mochten, iet dat ook gold voor het brallende gajes in de VIP-treinen; de kratten bier stonden metershoog opgestapeld bij diens opstapplaats in Sittard. Zo mocht het van de clubs (en dus ook Roda; roep die Narinx ook maar eens op het matje met al zijn mooie praatjes!!!) en de KNVB maffia dus een feest worden voor iedereen behálve de 'gewone' Rodafan.

Ik eis een verklaring en verontschuldigingen van Roda JC!

Hoogtepunten: Het feest vooraf in de trein en achter de Kuip, de gezellig melige terugreis en Cissé, Lamah en Tiote die in Heerlen de arriverende supporters opwachtten voor een praatje en verontschuldigingen.

Fuck de finalewedstrijd. Volgend jaar gaan we gewoon met zijn allen met de trein op pad om ergens iets LEUKS te gaan doen.

En nu op naar de Play Offs!

[Dit bericht is veranderd door Marco (op 28 april 2008 14:44:25).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 98e / - / 99eOpstelling: incompleet
P MacR
Internationale topspeler

Uit: Lauderdale by the Sea, Florida
Reg.: 29 september 2002
Gepost op 28 april 2008 om 12:51:28.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik moet zeggen dat ik na de wedstrijd gewoon op het voorplein van het stadion heb gestaan en nergens last van gehad. Behalve dan van die ene zatlap die mij en een Feyenoord-fan uitmaakte voor kankermoffen. Voor de rest ben ik daarvoor nog 500 meter doorgelopen voordat ik hem (die Feyenoord-fan dan, niet die zatlap) eindelijk tegen het lijf liep. Ik liep in mijn eentje tussen alleen maar Feyenoorders met mijn mooie Roda-shirt. Geen enkele domme opmerking, belediging of wat dan ook.

Blijkbaar waren die problemen dan ook alleen maar bij het station zelf. En zelfs daar liep ik gewoon door het cordon politie en stewards door om een shirt op te halen bij Marco en Koot, en weer terug. Alleen toen kwam er even zo'n overspannen politie-mannetje me vertellen dat dit niet de bedoeling was en wat er zou gebeuren als iedereen zomaar door liep. Mijn antwoord was "ja, maar ik ben niet iedereen en ik moet een shirt voor Sjaak hebben, dus ik loop nu weer verder. daaaag." Waarschijnlijk komt het door mijn goudeerlijke uiterlijk en charme dat ik dan zomaar overal doorheen kan
Ik had toen ook helemaal niet in de gaten dat de boel daar op het station uit de klauwen aan het gieren was. Dat zal dan wel weer komen door mijn onnozelheid

Maar als ik hier lees wat er bij het station is gebeurd, dan zakt daar mijn broek van af. Is het niet de functie van RODA-stewards om Roda-fans een beetje te beschermen in plaats van ze in een hoek te duwen?

[Dit bericht is veranderd door P MacR (op 28 april 2008 13:37:33).]

Pool: 10eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2473e / 810e / 2470eOpstelling: incompleet
Marco
Vedette

Uit: Gebronx
Reg.: 25 september 2000
Gepost op 28 april 2008 om 14:42:03.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
P MacR schreef:
Ik had toen ook helemaal niet in de gaten dat de boel daar op het station uit de klauwen aan het gieren was.
Het ergste was toen al achter de rug nadat de bejaarden op de voorste rij met de wapenstok tegen de borst (en de mededeling dat de ME zou chargeren als men met spullen zou gaan gooien) waren teruggedrongen.

Toch nog even over de wedstrijd:

Verjaardagscadeau
Gisteren gaf Feyenoord het seizoen op de valreep nog kleur. En dan bedoel ik niet de blauw-witte (????) confetti en papierslingers die over de hoofden van de spelers neerdaalden nadat de beker door club-icoon Coen Moulijn was uitgereikt. Het bekersucces is in ieder geval een mooi cadeau voor het 100-jarig-jubileum. Ik hoop dat -- met de beelden van de laatste Coolsingel-huldiging nog op mijn netvlies en na het horen over de relletjes van gisteravond -- de bekerwinst tijdens en na de balkonscene van maandagmiddag een passend en feestelijk vervolg krijgt.

En wie van al die duizenden op de Coolsingel zal vanmiddag nog napraten over het grote geschenk dat de Rotterdammers gisteravond van Jack van Hulten kregen overhandigd? De arbiter, die de bekerfinale als een beloning voor zijn dit seizoen bovengemiddelde geleverde prestaties kreeg toebedeeld, zag in de 9de minuut een 'schoolvoorbeeld' van een strafschop over het hoofd. Dat gebeurde toen Feyenoords' André Luiz Bahia Roda JC-aanvaller Andres Oper – die zich in een duidelijke scoringspositie bevond -- naar de grond trok. Ik denk niemand!

Maar hoe anders had de wedstrijd kunnen aflopen, als Roda JC via deze verdiende elf-meter trap (zou de 1-1 zijn geweest) had gescoord en 80 minuten lang met 11 tegen 10 (Bahia had rood verdiend) de wedstrijd had kunnen uitspelen?

Mario vd Ende (elfvoetbal.nl)

[Dit bericht is veranderd door Marco (op 28 april 2008 14:56:59).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 98e / - / 99eOpstelling: incompleet
Bertus
Vedette

Uit: Heerlen
Vak: West
Reg.: 28 januari 2002
Gepost op 28 april 2008 om 15:35:24.         MSN: barturlings@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat is die Van der Ende allemaal aan het maken? Zoveel wijsheid, elke keer weer! Hulde! Als wil niemand buiten Kerkrade het horen.

Pool: 6eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2411e / 1870e / 2131eOpstelling: incompleet
kale johan
Internationale topspeler

Uit: Kerkrade-West
Reg.: 19 januari 2004
Gepost op 28 april 2008 om 15:39:03.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
P MacR schreef:

Is het niet de functie van RODA-stewards om Roda-fans een beetje te beschermen in plaats van ze in een hoek te duwen?

Misschien wel. Maar het veiligheidsapparaat van Roda is er al sinds jaar en dag (ik weet eigenlijk niet meer beter) op ingesteld om de eigen supporters te koejoneren. Met problemen van buitenaf kan en wil men maar moeilijk omgaan. En ja, daar mag "Mister Charming" Huub Narinx nu onderhand ook eens een keertje met de billen bloot voor, zoals iemand hier terecht aangeeft. Het roer MOET hier om...Ik ben dat "why can't we all get along?"-gezever ook meer dan zat .

p.s.: Mad props voor de vrolijke uitzonderingen "H." van politie Kerkrade en zijn collega, die volgens een verhaal van derden wel een brallende, flessengooiende R.dammer met pepperspray neerspoten en goed aanpakten: . RESPECT !

quote:
Marco schreef:

(...)

Het ergste was toen al achter de rug nadat de bejaarden op de voorste rij met de wapenstok tegen de borst (en de mededeling dat de ME zou chargeren als men met spullen zou gaan gooien) waren teruggedrongen.

Toch nog even over de wedstrijd:

Verjaardagscadeau
Gisteren gaf Feyenoord het seizoen op de valreep nog kleur. En dan bedoel ik niet de blauw-witte (????) confetti en papierslingers die over de hoofden van de spelers neerdaalden nadat de beker door club-icoon Coen Moulijn was uitgereikt. Het bekersucces is in ieder geval een mooi cadeau voor het 100-jarig-jubileum. Ik hoop dat -- met de beelden van de laatste Coolsingel-huldiging nog op mijn netvlies en na het horen over de relletjes van gisteravond -- de bekerwinst tijdens en na de balkonscene van maandagmiddag een passend en feestelijk vervolg krijgt.

En wie van al die duizenden op de Coolsingel zal vanmiddag nog napraten over het grote geschenk dat de Rotterdammers gisteravond van Jack van Hulten kregen overhandigd? De arbiter, die de bekerfinale als een beloning voor zijn dit seizoen bovengemiddelde geleverde prestaties kreeg toebedeeld, zag in de 9de minuut een 'schoolvoorbeeld' van een strafschop over het hoofd. Dat gebeurde toen Feyenoords' André Luiz Bahia Roda JC-aanvaller Andres Oper – die zich in een duidelijke scoringspositie bevond -- naar de grond trok. Ik denk niemand!

Maar hoe anders had de wedstrijd kunnen aflopen, als Roda JC via deze verdiende elf-meter trap (zou de 1-1 zijn geweest) had gescoord en 80 minuten lang met 11 tegen 10 (Bahia had rood verdiend) de wedstrijd had kunnen uitspelen?

Mario vd Ende (elfvoetbal.nl)

HEERSCHER ! Heeft die man al een fanclub ?

[Dit bericht is veranderd door kale johan (op 28 april 2008 15:41:42).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Bertus
Vedette

Uit: Heerlen
Reg.: 28 januari 2002
Gepost op 28 april 2008 om 16:40:24.         MSN: barturlings@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Typerend hoe het verslag op http://www.knvb.nl wordt geopend:

quote:
Bert van Marwijk kan met een tevreden gevoel aan zijn nieuwe baan als bondscoach beginnen. Hij laat Feyenoord achter met de KNVB beker - de eerste prijs sinds het winnen van de UEFA Cup in 2002 - dankzij een 2-0 finalezege op Roda JC.
Tja, hoeveel moeten we er dan nog over zeggen?

Pool: 6eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2411e / 1870e / 2131eOpstelling: incompleet
koot11
Jeugdspeler

Gepost op 28 april 2008 om 16:40:35.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

zo, de eerste beelden gezien..scheidsrechter van Hukten heeft dus WEL een grote stempel op deze wedstrijd gedrukt. Niet alleen volgens mij, de commentator, maar ook de heren Derksen Mulder, Borst is roda een 100 % pingel ontnomen vlak na de 1-0, cruciaal voor de wedstrijd want roda gooide de schroom af na de een-nul. BAH. voor mij hoeft zo'n uitfinale trouwens niet meer.

Scheissbube
Vaste waarde in elftal

Uit: Boches
Reg.: 14 mei 2003
Gepost op 28 april 2008 om 17:07:29.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd, wat er gebeurd zou zijn als we gewonnen hadden? Ik was veel te veel aan het genieten van het voetbalsfeertje a la Duitsland waar 'vijandige' supportersgroeperingen altijd dwars door elkaar lopen. Misschien ben ik wel te naief of had ik al te veel gedronken om doemscenario's bij winst te bedenken, die idd wel hadden kunnen voorkomen.

Ik ben niet met de trein geweest, dus ik kan ook niet beoordelen wat er in die treinen en op het station gebeurd is. Ondanks de waarschuwingen vooraf omtrent alcoholgebruik in de bus, hebben we daar niet of nauwelijks last van gehad, één volle koelbox mocht mee naar binnen op de heenweg, menigeen had ook nog een persoonlijke stash, een 5-liter vaatje of 2, sterke drank, flügels, het recept voor een goed feestje dus. Behalve dan dat de WC al gauw vol zat en we niet mochten stoppen onderweg, zodat ik bijna een blaasontsteking had.

Ik vond de gele mensenmassa een geweldig gezicht, net als trouwens de zwaaiende brugtoeschouwers op de heenweg, ik had zelf niet het idee dat er iets uit de hand kon lopen, maar zoals gezegd leefde ik al een beetje in een roes en heb ik verder ook niet nagedacht over negatieve consequenties van een eventuele overwinning.

Irritant was trouwens wel dat men in die buskonvooien met een slakkegangetje moest rijden zowel heen als ook terug (gemiddelde snelheid circa 65 km, denk ik), maar toen we onze chauffeur eindelijk zo ver kregen om te gaan inhalen verhoogde dat alleen de hilariteit in de bus (iedere bus die we inhaalden leidde tot spreekkoren "kampioenen, kampioenen" of "einer geht noch", als onze chauffeur naar rechts ging, kreeg hij een grappig bedoeld "aschloch, wixer, hoerenzoon toegebrald).

Mijn vijfde bekerfinale live, ik heb alleen 1976 gemist, en om terug te komen op de wedstrijd, Atteveld had wat mij betreft gelijk, onze spelers zijn niet gewend om in een volle kuip te spelen en dat brak ons op in den beginne, toen we toen wakker werden en merkten dat er meer inzat, ook opgezweept door de, in mijn ogen geweldige, Roda-aanhang was het eigenlijk al te laat, vooral als je dan een kutgoal tegenkrijgt als je sterker bent en een scheidsrechter hebt die niet sterk genoeg in zijn schoenen staat om beslissingen te nemen, die wel eens nadelig zouden kunnen zijn voor de 'thuisploeg'.

Dat dit elftal stootkracht ontbeert weten we idd, al was de terugkeer van een ouderwets zwoegende Oper, toch voetballend weer van groot belang voor deze ploeg. We weten net zo zeer dat we verdedigend teveel weggeven dit jaar, het duurde te lang voor Saeijs enige greep op Mols kreeg, ook De Fauw is verdedigend niet altijd overtuigend meer, Bodor vond ik goed spelen, Sonkaya minder, maar ik vond hem geen beslissende factor.

De inbreng van Van Kouwen vond ik raar, een speler die het hele seizoen buiten de boot valt, moest het nu gaan doen en De Fauw nu weer opeens op rechtsachter was toch ook niet erg geslaagd. Op het middenveld speelde Meeuwis degelijk zoals altijd, Tioté vond ik vooral in de 2de helft ijzersterk in de balverovering en keihard in de duels, Janssen blijft maar gaan en gaan en bij hem en Tioté zag ik nog de meeste wilskracht om te winnen. Hadaouir viel tegen en hoewel het een uitstekende voetballer is, komt het er toch gewoon te weinig uit op een effectieve manier. Ik begreep sowieso niet waarom Hadaouir vooral op links en Lamah op rechts stond, die laatste is een momentenvoetballer en hij had ook weer enige goede momenten, maar helaas niks beslissends gister. Cissé viel in, maar het probleem bij hem is, dat hij niet meer doorgroeit, ik zie geen progressie meer, hij blijft op zijn niveautje 'talent' hangen.

Van Tornhout leek mij trouwens ernstig geblesseerd te raken, ging zwaar door de knie bij glijpartij, minimaal zwaar gerekt kruisbandje, zou ik zeggen, heb er nergens meer iets over gelezen?

Pool: 23eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1906e / - / 2159eOpstelling: incompleet
P MacR
Internationale topspeler

Gepost op 28 april 2008 om 18:30:06.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Scheissbube schreef:
Van Tornhout leek mij trouwens ernstig geblesseerd te raken, ging zwaar door de knie bij glijpartij, minimaal zwaar gerekt kruisbandje, zou ik zeggen, heb er nergens meer iets over gelezen?

Ergens gelezen net:
Roda JC kan tijdens de play-offs niet beschikken over Dieter van Tornhout. De spits viel zondag in de verloren bekerfinale tegen Feyenoord uit met een knieblessure. In het ziekenhuis van Genk is maandag een MRI-scan gemaakt.

Daaruit moet blijken hoe ernstig de blessure precies is en hoelang van Tornhout uit de roulatie is. De duels tegen NEC kan hij sowieso vergeten.

Pool: 10eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2473e / 810e / 2470eOpstelling: incompleet
P MacR
Internationale topspeler

Gepost op 28 april 2008 om 19:57:34.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Marco schreef:

(...)

Dan is het maar goed dat ik daar toen al weg was. Waarschijnlijk had ik anders nog flinke ruzie met een Roda-steward gekregen. Wie kent er immers niet mijn legendarische uitspraak "Ik sta hier al tien jaar!"?
Wij van de MacR's zijn nogal heethoofden en als wij ons 'opregen', dan boeit het ons niet wie we dan voor ons hebben. Dus waarschijnlijk had zo'n steward een stiekeme elleboog in zijn 'vress' gekregen.

Ik was trouwens met Beavis al heel vroeg bij het station, maar wij mochten niet meer naar binnen en de Roda-fans die al op het perron stonden zouden ook weer naar buiten moeten. We zouden anderhalf uur moeten wachten tot de trein voor ons zou komen. Daarop besloot ik om maar eens op zoek te gaan naar die Feyenoord-tuup, die had ik al een jaar niet gezien. En dat was dus het beste wat ik had kunnen doen, want ik heb van alle heisa niks meegekregen.

Mobley
Meervoudig international

Reg.: 22 november 1999
Gepost op 9 juni 2008 om 10:14:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Gisteren bij Duitsland-Polen deed zich een situatie voor die identiek was aan de 1-0 van Landzaat anderhalve maand geleden in de bekerfinale. Bij een aanval van de Duitsers ergens halverwege de eerste helft stond spits Mario Gomez buitenspel maar omdat de bal naar Miroslav Klose ging mocht het spel verder. Vervolgens dreigde Gomez (net als Landzaat) alsnog te profiteren van zijn eerdere buitenspelpositie omdat hij de bal van Klose ontving en de bal vrij kon inschuiven. Gomez miste vervolgens, maar dat is niet zo van belang. Opmerkelijk was het commentaar van de TV-verslaggever. Die beweerde dat ook volgens de nieuwe buitenspelregels een eventuele goal van Gomez afgekeurd had MOETEN worden. Het breedtepassje van Klose werd een blunder genoemd omdat deze zou moeten weten dat een goal van Gomez alsnog afgevlagd zou worden op basis van hinderlijk buitenspel...

Ik heb verbijsterd zitten luisteren. Had de verslaggever het bij het verkeerde eind of is dit echt zo? Op 27 april kon ik leven met de goal van Landzaat en ik heb er in de media ook niet veel over teruggelezen, maar als datgene klopt wat gisteren tijdens de wedstrijd werd beweerd, dan heeft Van Hulten de boel nog harder vernaggeld dan ik al aannam...

AUWIE!

[Dit bericht is veranderd door Mobley (op 9 juni 2008 15:45:42).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
kale johan
Internationale topspeler

Uit: Kerkrade-West
Reg.: 19 januari 2004
Gepost op 9 juni 2008 om 15:06:12.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Mobley schreef:

Gisteren bij Duitsland-Polen deed zich een situatie voor die identiek was aan de 1-0 van Landzaat anderhalve maand geleden in de bekerfinale. Bij een aanval van de Duitsers ergens halverwege de eerste helft stond spits Mario Gomez buitenspel maar omdat de bal naar Miroslav Klose ging mocht het spel verder. Vervolgens dreigde Gomez (net als Landzaat) alsnog te profiteren van zijn eerdere buitenspelpositie omdat hij de bal van Klose ontving en de bal vrij kon inschuiven. Gomez miste vervolgens, maar dat is niet zo van belang. Opmerkelijk was het commentaar van de TV-verslaggever. Die beweerde dat ook volgens de nieuwe buitenspelregels een eventuele goal van Gomez afgekeurd had MOETEN worden. Het breedtepassje van Klose werd een blunder genoemd deze zou moeten weten dat een goal van Gomez alsnog afgevlagd zou worden op basis van hindelijk buitenspel...

Ik heb verbijsterd zitten luisteren. Had de verslaggever het bij het verkeerde eind of is dit echt zo? Op 27 april kon ik leven met de goal van Landzaat en ik heb er in de media ook iet veel over teruggelezen, maar als datgene klopt wat gisteren tijdens de wedstrijd werd beweerd, dan heeft Van Hulten de boel nog harder vernaggeld dan ik al aannam...

AUWIE!

WORD TO DA MUTHAFUCKIN' BONE, Mobley ! Ik zat dus 't ook te kijken en had 't met mijn vrouw ook over de "Landzaat-goal". Bewezen feit nu dat we genaaid zijn !

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
koot11
Jeugdspeler

Gepost op 9 juni 2008 om 17:25:08.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

helaas zijn we dus NIET genaaid. bij zowel duitsland als roda werd de nieuwe buitenspelregel goed gehanteerd. maar, is dat wel zo goed ? nee, schaf het aub af, de oude regel was veel overzichtelijk.

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 2 pagina's: 1 2 »
Alle tijden zijn CET (Kerkrade).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Roda JC Forum powered by Fanproject '98