Roda JC Forums
 Roda JC Forum powered by Fanproject '98
Roda JC Forums
 Roda JC wedstrijd-talk
Roda JC - UD Almeria 1 - 2
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 1 pagina: 1

Poster
Topic: Roda JC - UD Almeria 1 - 2 
Scheissbube
Vaste waarde in elftal

Uit: Boches
Vak: Zuid
Reg.: 14 mei 2003
Gepost op 18 augustus 2008 om 09:45:45.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mijn eerste wedstrijd dit seizoen, dus vooral even kijken naar de nieuwelingen.

Ruud Vormer lijkt een echte aanwinst, goed aanspeelpunt in het centrum, vaak met één keer raken (goed) doorspelen.
Edwin Linssen speelde ook best aardig, aardige passes, toch ontbrak er zonder Meeuwis iets wat je het beste op zijn Duits als bissigkeit kunt omschrijven, ik vond ons net iets te lief, de Spanjaarden konden af en toe iets te gemakkelijk doorlopen.
De derde man op het middenveld was dus niet Meeuwis (die 20 minuten voor tijd mocht invallen), maar Janssen. De eerdergenoemde 3 (Linssen, Vormer, Meeuwis) zijn allen controllerend op zijn best, Janssen is dus bijna zeker van een basisplaats (zeker nu Hadouir geblesseerd is, want hij moet voor de diepgang zorgen. Echter dat moet hij niet zoals gisteren op links doen, want telkens was de verrassing uit de aanval, als hij moest terugkappen naar zijn rechterbeen.

Achterin was De Man de nieuweling en die vond ik persoonlijk helemaal niet overtuigen, hij heeft Kah (die toch ook geen overtuigend seizoen achter de rug heeft) nog niet doen vergeten, slap in de duels, niet aanwezig genoeg. Het centrum Saeijs-De Man staat in mijn opinie nog niet vast in de basis. De Fauw wordt dit seizoen dus gewoon weer rechtsback, alternatieven zijn er niet en hij kan het ook goed. Mijn medebezoeker zei, dat als hij er het hele seizoen speelt, dat we hem kwijt zijn aan het einde van het seizoen, wegens voldoende belangstelling (en persoonlijk denk ik ook misschien wegens teleurstelling, van vrije, opbouwende man terug naar back is toch voor velen een degradatie). De Jong op links herkende ik eerst niet, hij heeft een nieuwe coup, het is dezelfde De Jong als vorig seizoen, maar hij zal toch echt progressie moeten maken in dit voor hem misschien cruciale jaar.

Dan voorin, de grote verrassing aldaar, Yulu Matondo, die een heel behoorlijke, om niet te zeggen goede wedstrijd speelde, zou dit seizoen dan toch zijn doorbraak worden?
Vandamme daarentegen lijkt geprogrammeerd voor de reservebank, acties lukken niet, voorzetten vliegen achter (uit geheel vrijstaande positie!), als Atteveld blijft vasthouden aan 4-3-3 krijgt hij misschien nog veel speeltijd, die hij niet verdient.
Oper was Oper, goed voor Roda, enough said. Tja, en dan ook nog 20 minuten onze nieuwe aankoop Gommans, in mijn nederige opinie al bij voorbaat een miskoop, maar ik moet eerlijk zeggen dat hij het in zijn speeltijd niet slecht deed (of lag dat aan mijn lage verwachtingen?).

Tenslotte Castro weer in het doel, helaas, ik had gehoopt op een doorbraak van Tyton dit seizoen, Castro was kansloos bij de beide doelpunten, maar hij zal nooit een persoonlijkheid in het doel worden.

Dan nevenzaken, ikzelf ben helemaal niet blij met de overgang van de seizoenkaartoplaadmethode naar penningen als betaalmethode. Penningen moet je steeds aan denken, de seizoenkaart heb je altijd bij je. De rijen voor de aankoop van penningen benaderden overigens ook die voor de stands vorig seizoen, dus die verbetering zie ik echt niet. Zoveel tijd nam die afhandeling ook niet in beslag. Als er technische mankementen aan het systeem waren, waar ikzelf overigens nooit veel van gemerkt heb, dan moeten die opgelost worden en niet gewoon het systeem overboord gooien. Ik ben nooit en nergens een voorstander van penningen, die dingen liggen dan altijd ergens in een la thuis. Bovendien werd er tijdens de wedstrijd op het scherm gezegd, op Oost kon je het restant op je seizoenkaart laten omzetten naar penningen of geld, dat weet ik niet. Want toen ik na de wedstrijd naar Oost ging, was er niks meer. Hoezo eigenlijk achter een lege Oost, weer typisch Roda, laat de mensen maar lopen.
Ik denk dat je na de wedstrijd nog iets kon doen, wat dat betreft, in de fanshop, maar daar stond zo een rij, daar had ik dus echt geen zin in. Was toch misschien handig geweest als mensen tijdens deze wedstrijd (en de eerste competitiewedstrijd) gewoon hun saldo hadden kunnen opmaken. Opmerkelijk overigens dat bij de seizoenkaart die ik van de week kreeg, nog in de folder alles staat over betaling met de seizoenkaart!

Pool: 23eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1906e / - / 2159eOpstelling: incompleet
Bertus
Vedette

Uit: Heerlen
Vak: West
Reg.: 28 januari 2002
Gepost op 18 augustus 2008 om 10:11:22.         MSN: barturlings@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ben het in grote lijnen met je eens qua technische analyse, Scheissbube. Ook ik vond De Man niet echt sterk, Vormer viel 100% mee en Linssen een beetje tegen. Ook ik constateerde dat Janssen ze vaak moest kappen naar zijn juiste been, Dat Yulu-Matondo het goed deed en Vandamme niet al te best.

Wat betreft het betaalsysteem ben ik het echter absoluut niet met je eens en dat is weer typisch Roda. Jarenlang klaagt iedereen steen en been over dat opwaardeersysteem en nu wordt het overboord gegooid en is het weer niet goed. Ik geloof best dat jij er geen klagen over had, maar of dat ook geld voor die 50 zeikerds op het prikbord rodajcfans.nl? Ik denk het niet. Geheel conform we gewend zijn van Roda waren de rijen nu lang en waren de muntjes uiteraard na verloop van tijd op, maar ik ga ervan uit dat dat kinderziektes zijn. Iedereen moest de penningen nu nog even bemachtigen en men was niet voorbereid om de grote vraag ernaar (achja, what's new?), maar binnen 2 wedstrijden moet dat opgelost zijn. Het probleem van die dingen thuis vergeten zie ik niet zo. Dat moet een gewoonte worden. Ik reken erop dat de afwikkeling nu veel sneller zal gaan.
Daarbij: het kwam regelmatig voor dat ik niet meer wist hoeveel erop stond. Soms kon je dat even checken bij zo'n oplaadpunt, maar meestal stond daar of een rij van heb ik jou daar of waren ze weer eens defect. Kwam je vooraan in de rij bij de catering en bleek dat je te weinig had. Kon je toch weer gaan opwaarderen (nieuwe rij) en daarna weer aansluiten in de rij voor de catering. Nu is het heel simpel: muntjes tellen en je weet hoeveel je hebt. Ik zie het als een grote vooruitgang.

Pool: 6eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2459e / 1880e / 2131eOpstelling: incompleet
Scheissbube
Vaste waarde in elftal

Uit: Boches
Reg.: 14 mei 2003
Gepost op 18 augustus 2008 om 11:16:00.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tja, ieder zijn ding natuurlijk, maar Roda is organisatorisch toch gewoon altijd een janboel. Als er penningen ingevoerd worden is het toch duidelijk dat er een grote vraag zal zijn, omzetten saldo op Oost?, ik wilde 2 kaartjes kopen op Zuid, antwoord: ik heb er nog maar één over, ga maar naar West. Ik heb onlangs dat fiasco gehad met de seizoenkaart, ik had verlengd via dat callcenter, maar dat was dus allemaal fout gegaan. Mensen zijn hierdoor hun vaste plaats kwijtgeraakt.

Het omzetten van die seizoenkaartsaldo's moet dadelijk ook gewoon op de eigen tribune kunnen, laat de mensen nu eens niet van hot naar haar lopen en wees eens klantvriendelijk. Je krijgt het idee, dat ze het liever zo moeilijk mogelijk maken om dat saldo nog om te zetten, dan hebben ze die bedragen al in de knip.

Ik weet niet of dit soort amateurisme ook hoogtij viert in de samenwerking met sponsoren, maar dan bedenk je je toch 2 keer voor je in zo'n organisatie geld steekt!

PS Ik ging trouwens nooit achterin de rij staan om te kijken hoeveel erop stond, even naast de voorste in de rij en als die bedient werd, gauw even kijken, nooit een probleem geweest.

Pool: 23eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1906e / - / 2159eOpstelling: incompleet
Pee Double You
(niet) Geselecteerd voor Oranje

Uit: Kirchroa
Reg.: 7 februari 2003
Gepost op 18 augustus 2008 om 11:42:38.         MSN: patrickwetzels@home.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Scheissbube schreef:

Tja, ieder zijn ding natuurlijk, maar Roda is organisatorisch toch gewoon altijd een janboel. Als er penningen ingevoerd worden is het toch duidelijk dat er een grote vraag zal zijn, omzetten saldo op Oost?, ik wilde 2 kaartjes kopen op Zuid, antwoord: ik heb er nog maar één over, ga maar naar West. Ik heb onlangs dat fiasco gehad met de seizoenkaart, ik had verlengd via dat callcenter, maar dat was dus allemaal fout gegaan. Mensen zijn hierdoor hun vaste plaats kwijtgeraakt.

Het omzetten van die seizoenkaartsaldo's moet dadelijk ook gewoon op de eigen tribune kunnen, laat de mensen nu eens niet van hot naar haar lopen en wees eens klantvriendelijk. Je krijgt het idee, dat ze het liever zo moeilijk mogelijk maken om dat saldo nog om te zetten, dan hebben ze die bedragen al in de knip.

Ik weet niet of dit soort amateurisme ook hoogtij viert in de samenwerking met sponsoren, maar dan bedenk je je toch 2 keer voor je in zo'n organisatie geld steekt!

PS Ik ging trouwens nooit achterin de rij staan om te kijken hoeveel erop stond, even naast de voorste in de rij en als die bedient werd, gauw even kijken, nooit een probleem geweest.

Ik ben het eens met Bube, ik had ook geen enkel probleem met die betaalkaart. Gewoon de kaart meenemen en dat was het dan. Gemak dient de mens. Penningen is wel erg old skool

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
P MacR
Internationale topspeler

Uit: Lauderdale by the Sea, Florida
Reg.: 29 september 2002
Gepost op 18 augustus 2008 om 14:18:54.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik heb dus nog geen enkele keer iets gekocht met dat electronisch opwaarderen van een kaart. Als ik niet met gewoon geld of penningen iets kan betalen, dan hoef ik het niet.
Nu dat systeem (dat iuk dus voor geen cent vertrouw) is afgeschaft zal ik wellicht nog eens overwegen om voor het eerst in 8 jaar ook eens een versnapering te kopen bij Roda.
Prima stap dus van Roda om over te stappen naar penningen.

[Dit bericht is veranderd door P MacR (op 18 augustus 2008 14:25:15).]

Pool: 10eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2473e / 810e / 2470eOpstelling: incompleet
Rodapride_is_back
Regelmatige invaller

Uit: Scheveningen
Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 18 augustus 2008 om 20:07:59.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Pee Double You schreef:

(...)

Ik ben het eens met Bube, ik had ook geen enkel probleem met die betaalkaart. Gewoon de kaart meenemen en dat was het dan. Gemak dient de mens. Penningen is wel erg old skool

Eens, juist die penningen vind ik onhandig omdat ik nu al weet dat ik die steevast vergeet of kwijtraak en dan kan ik steeds nieuwe kopen... In de Kick Off kan ik me er nog wel wat bij voorstellen, maar in de omloop vond ik de betaalkaart net zo praktisch, al zou gewoon betalen met de chipnip (die je gewoon in de omloop zou moeten kunnen opladen) nog eenvoudiger zijn.

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
kale johan
Internationale topspeler

Uit: Kerkrade-West
Vak: West
Reg.: 19 januari 2004
Gepost op 19 augustus 2008 om 16:11:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Bertus schreef:

Wat betreft het betaalsysteem ben ik het echter absoluut niet met je eens en dat is weer typisch Roda. Jarenlang klaagt iedereen steen en been over dat opwaardeersysteem en nu wordt het overboord gegooid en is het weer niet goed. Ik geloof best dat jij er geen klagen over had, maar of dat ook geld voor die 50 zeikerds op het prikbord rodajcfans.nl? Ik denk het niet. Geheel conform we gewend zijn van Roda waren de rijen nu lang en waren de muntjes uiteraard na verloop van tijd op, maar ik ga ervan uit dat dat kinderziektes zijn. Iedereen moest de penningen nu nog even bemachtigen en men was niet voorbereid om de grote vraag ernaar (achja, what's new?), maar binnen 2 wedstrijden moet dat opgelost zijn. Het probleem van die dingen thuis vergeten zie ik niet zo. Dat moet een gewoonte worden. Ik reken erop dat de afwikkeling nu veel sneller zal gaan.
Daarbij: het kwam regelmatig voor dat ik niet meer wist hoeveel erop stond. Soms kon je dat even checken bij zo'n oplaadpunt, maar meestal stond daar of een rij van heb ik jou daar of waren ze weer eens defect. Kwam je vooraan in de rij bij de catering en bleek dat je te weinig had. Kon je toch weer gaan opwaarderen (nieuwe rij) en daarna weer aansluiten in de rij voor de catering. Nu is het heel simpel: muntjes tellen en je weet hoeveel je hebt. Ik zie het als een grote vooruitgang.

Met Bertus eens. Omdat ik zoiets had van "lever maar in, dan zijn we er ook vanaf" was 't eventjes vervelend om in die lange rij te staan, maar op de lange termijn vind ik 't persoonlijk gemakkelijker. Maar verder een non-issue, het had ook nog op de oude manier gekund wat mij betreft .
Wat betreft de wedstrijd nog enkele puntjes:
*Helaas, helaas lijkt Atteveld 't toch weer op een 3-spitsensysteem te gaan gooien . Ik ben daar geen fan van en ik blijf erbij dat we daar de spelers niet voor hebben. Tja, het zei zo . Matondo is al de hele voorbereiding goed bezig en lijkt erg gretig dus daar verwacht ik nu wel een en ander van .
*De "basisplaats" van Castro zegt volgens mij nog niet alles omdat Tyton (had ik begrepen?) interlandverplichtingen had.
*De Jong? Tja, opbouwend natuurlijk heel sterk, maar in een pure mandekkersrol op links een zwaktebod. Maar mark my words: Lachambre komt terug !
*Terecht hier al gezegd: Ik moet ook nog maar eens zien of De Man echt zo'n verbetering centraal achterin is ipv. Kah ..
*Linssen heeft tijd nodig voor dit niveau en ik hoop eigenlijk op een middenveld met Vormer centraal en Meeuwis rechts (als Meeuwis werkelijk blijft). Vormer lijkt nu al een hele grote aanwinst .
*Scepticisme over Gommans deel ik niet. Simpelweg omdat je van deze speler geen wonderen moet verwachten . Maar goeie zaak dat 't publiek 'm meteen omarmde en ik denk zeker een aanwinst voor de selectie, ongeacht als pinchhitter of bij blessures van Oper etc. Daarbij de juiste mentaliteit.
*De Fauw naar rechts een degradatie? Ook een mening die ik niet deel. De Fauw heeft vorig seizoen centraal gespeeld vanwege de zwaktes centraal achterin, maar is natuurlijk nog een veel betere back. En ook voor goeie backs staan topclubs uiteindelijk in de rij.
In grote lijnen ben ik redelijk content en MITS de trainer zijn spelers beter gaat benutten (DAAR STAAT EN VALT WAT MIJ BETREFT ALLES BIJ!) gaan we weer gewoon voor 't linkerrijtje .

[Dit bericht is veranderd door kale johan (op 19 augustus 2008 16:24:31).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
koot11
Talent

Reg.: 20 januari 2008
Gepost op 19 augustus 2008 om 19:17:14.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

en hadouir en cisse wel of niet scheelt een boel hoor. je miste creativiteit en daarvoor zijn zij wel de aangewezen personen. een topjaar gaan we niet tegemoet maar het zal heus wel meevallen. narinx en van geel hebben tijd nodig en van mij krijgen ze die best. en harrie viel gewoon super in, dat is nou wat je verwacht van zo'n speler. de beuk erin en wat een heerlijke doodschop gaf die aan dat misselijke mannetje

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 1 pagina: 1
Alle tijden zijn CET (Kerkrade).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Roda JC Forum powered by Fanproject '98