Deze topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4 »
P MacR
Vedette
Uit: Lauderdale by the Sea, Florida
Vak: Zuid
Reg.: 29 september 2002
quote:En laat dat nou net onze grootste zwakte zijn achterin...
Gus schreef:
Ik ben zeer content met Cambuur als tegenstander. Cambuur is een ploeg dat het vooral moet hebben van hun fysieke kwaliteiten. Ik vind hun middenveld vrij statisch en niet dynamisch, vrij simpel met de lange bal de ruimte zoekend of op hun spits ter heijde. Het gevaar schuilt hem in stilstaande situaties en vooral uit corners.
Pee Double You
Meervoudig international
Uit: Kirchroa
Reg.: 7 februari 2003
quote:En dat vind ik nou onzin Bertus. Cambuur heeft jarenlang slecht gepresteerd in de Eerste Divisie. Vorig jaar is er goed geinvesteerd en ze eindigen dit jaar als 3e. Dus Cambuur is bezig om een goed fundament neer te zetten. Het zou wel erg snel zijn als deze club meteen promoveert. Ze zouden het mooi vinden om te promoveren, maar als ze het niet doen is het geen ramp. Voor de club Roda zal het wel een ramp zijn. Vandaar dat er wel degelijk verschillen zijn
Bertus schreef:
Dat vind ik nu zo'n onzin, PW. Waarom heeft Cambuur niets te verliezen? Zo'n cliché bedacht door de media.. Cambuur speelt dus een heel seizoen, wordt 3e en heeft vervolgens niets te verliezen? Waarom spelen ze dan een competitie als het toch niks uitmaakt? Cambuur wil dolgraag promoveren, simpel. Zij hebben net zoveel te winnen of te verliezen als wij: een plek in de Eredivisie.
quote:Waarom zou je flink investeren als het toch om het even is of je 2e of 20e wordt? Ik weet nog dat voor de competitie vrijwel iedereen Cambuur als één van de favorieten noemde. Als die club promoveert dan komen er vanzelf weer middelen vrij om verder door te groeien. Kijk naar Den Haag vorig jaar: die worden zesdes en handhaven zich nu. Volendam werd kampioen en vliegt eruit. Hoezo je bent er klaar voor? In voetbal valt veel te plannen, maar niet alles. Cambuur heeft een prima stadion, een redelijke spelersgroep. Die club zal niet 'überfordert' zijn en wil dolgraag promoveren.
Sieb schreef:
(...)
En dat vind ik nou onzin Bertus. Cambuur heeft jarenlang slecht gepresteerd in de Eerste Divisie. Vorig jaar is er goed geinvesteerd en ze eindigen dit jaar als 3e. Dus Cambuur is bezig om een goed fundament neer te zetten. Het zou wel erg snel zijn als deze club meteen promoveert. Ze zouden het mooi vinden om te promoveren, maar als ze het niet doen is het geen ramp. Voor de club Roda zal het wel een ramp zijn. Vandaar dat er wel degelijk verschillen zijn.
Pee Double You
Meervoudig international
Mijnstreek Oost
Vaste waarde in elftal
Uit: Johannesburg, Zuid Afrika
Vak: West
Reg.: 23 juni 2000
Pee Double You
Meervoudig international
hertogvanbananenrepubliek
International
Uit: Voasje
Reg.: 7 augustus 2003
P MacR
Vedette
Uit: Lauderdale by the Sea, Florida
Reg.: 29 september 2002
Koempel
Vedette
Uit: Herkenbosch
Reg.: 19 maart 1999
Rodapride_is_back
Vaste waarde in elftal
Uit: Scheveningen
Reg.: 29 augustus 2005
hertogvanbananenrepubliek
International
Uit: Voasje
Reg.: 7 augustus 2003
Scheissbube
(niet) Geselecteerd voor Oranje
Uit: Boches
Reg.: 14 mei 2003
kale johan
Vedette
Uit: Kerkrade-West
Reg.: 19 januari 2004
quote:Mee eens. En als sommigen nu ook nog de rem er af gaan halen die ze er van hun zaakwaarnemer op moeten houden kan alles zondag goed gemaakt worden.
Mobley schreef:
Bij iedere Roda-speler die een bal wilde aannemen zaten er drie tegenstanders op de nek, terwijl er bij Cambuur-balbezit geen Roda JC-er in velden of wegen te bekennen viel. Tja, als je met 11 tegen 11 balt doe je dan iets helemaal verkeerd...
Toch denk ik dat het verstandig is als we met zijn allen niet te hard oordelen. Van der Luer (mooi hoe die het de hele tijd over "wij" had als het over Roda ging) had namlijk in zijn analyse gelijk: Dit elftal voetbalt het hele seizoen al onder hoogspanning en loopt psychisch gewoon op zijn tandvlees. De druk die Ajax voelde toen er een paar weken geleden bij Sparta gewonnen moest worden om zicht te houden op de CL-voorronde (en prompt tot een 4-0 nederlaag leidde) of Feijenoord toen het in de play-offs tegen NAC moest (met die zombie-achtige 0-4 als resultaat) voelt deze ploeg al maanden. En een aantal spelers zie je daar nu langzaam aan onderdoor gaan en die lopen als verlamd over het veld. Dat ziet er slecht uit, maar enigzins begrijpelijk vind ik het wel...
Dit is geen voetballen, dit is overleven, en de waarheid wil dat als de club zich zondag veilig zou kunnen spelen er een pure wereldprestatie is geleverd door alle betrokkenen (inclusief de supporters). Ik heb trouwens ook het idee dat dat gevoel sterk leeft in de regio. Bij zelfs de allergrootste zeurpieten en roda-sceptici constateer ik begrip voor de bijzondere situatie waarin de club verzeild is geraakt.
En dat kan wel eens onze redding zijn. De solidariteit die er op de valreep is. Het besef dat deze spelersgroep het alleen niet kan en dat het zondag de twaalfde en dertiende man bitter hard nodig heeft. Het klinkt als een cliche maar de sleutel tot het succes ligt gewoon bij ons. Als we er vol achter gaan staan, en het elftal het vertrouwen krijgt om deze tegenstander over het hele veld bij de strot te grijpen gaat Cambuur er gewoon op. Want het is natuurlijk objectief gezien een heel erg pover elftal. Gaat Roda met knikkende knieen achteruit hollen en houden wij onze mond (of gaan we fluiten of zo), wordt het zelfs tegen deze ploeg een moeilijk verhaal...
Deze topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4 »
Roda JC Forums » B - overige Roda JC Forums » Roda JC wedstrijd-talk » Cambuur - Roda JC

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
In welke linie heeft Roda JC het meest versterking nodig?
Van de Roda JC-fans denkt 100,0% dat Ajax wint van FC Groningen. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Roda JC Netwerk nog beter te maken.
De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-Roda JC:
Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!