Roda JC Netwerk
zondag 21 maart 2010 - 05:19                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Roda JC Forums » Roda JC wedstrijd-talk » Cambuur - Roda JC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4 »

HR

Mobley
Nationale topspeler

Uit: Gouda
Vak: West
Reg.: 22 november 1999

De spanning neemt snel toe nu. In ieder geval bij mij. Eigenlijk is die CL-finale van vanavond maar een slap voorafje. Moge de meest gefortuneerde winnen. Nee, die wedstrijd morgen is er pas echt een...

We hoeven Cambuur ook in Leeuwarden niet te vrezen, maar het zou wel aardig zijn als van Veldhoven de ploeg niet weer te afwachtend laat spelen en de tegenstander gewoon al op het middenveld hard aangepakt wordt. Als we weer achteruit gaan lopen - zoals bij Dordt en thuis (in de 2de helft) tegen Volendam - roepen we de sores over onszelf af.

Maar goed, door de zorg voor mijn kids kan ik er niet bij zijn en dat betekent
dat ik anderhalf uur voor de buis ga zitten zweten. En ijsberen. Dat vooral vrees ik...

[Dit bericht is veranderd door Mobley (op 27 mei 2009 11:12:04).]
HR
HR

Gus
Veelbelovend talent

Uit: Kerkrade
Vak: Zuid
Reg.: 7 december 2008

Ik ben zeer content met Cambuur als tegenstander. Cambuur is een ploeg dat het vooral moet hebben van hun fysieke kwaliteiten. Ik vind hun middenveld vrij statisch en niet dynamisch, vrij simpel met de lange bal de ruimte zoekend of op hun spits ter heijde. Het gevaar schuilt hem in stilstaande situaties en vooral uit corners.

Toch verwacht ik dat we vrij gemakkelijk gaan winnen. Roda jc is de betere voetballende ploeg die hun op eigen helft zal terugdringen en daadoor zullen hun toch een aantal keren aan de noodrem moeten trekken. Ik zie Hadouir wel uit een vrije trap scoren [ omdat de meeste overtredingen worden gemaakt aan de linkerkant van het veld ivm met hun rechtsbenige dominantere spelers, dat is logisch, vandaar goede positie voor de vrije trap van hadouir en tevens terzijde:huh ], ook goed mogelijk dat er een rode kaart valt voor cambuur. Verder toch veel schoten uit de tweede lijn van Roda.

[Dit bericht is veranderd door Gus (op 27 mei 2009 12:42:27).]
HR
HR

P MacR
Vedette

Uit: Lauderdale by the Sea, Florida
Reg.: 29 september 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 27 mei 2009 om 14:02:31.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
Gus schreef:

Ik ben zeer content met Cambuur als tegenstander. Cambuur is een ploeg dat het vooral moet hebben van hun fysieke kwaliteiten. Ik vind hun middenveld vrij statisch en niet dynamisch, vrij simpel met de lange bal de ruimte zoekend of op hun spits ter heijde. Het gevaar schuilt hem in stilstaande situaties en vooral uit corners.
HR
En laat dat nou net onze grootste zwakte zijn achterin...

Verder schat ik Dordrecht een stuk hoger in dan Cambuur. Van mij mag die club volgend jaar trouwens wel promoveren, want Cambuur is duizend maal leuker dan Heerenveen.
HR
HR

Pee Double You
Meervoudig international

Uit: Kirchroa
Reg.: 7 februari 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 27 mei 2009 om 19:50:54.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: patrickwetzels@home.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Over Heerenveen kan ik werkelijk niets objectiefs en vooral iets leuks zeggen, dus ja, Cambuur moet vooral komende seizoenen promoveren, maar uiteraard niet dit seizoen. Wat betreft de wedstrijd van morgen en zondag..... pfffff, ik weet het niet. Probleem van die nacompetitie is dat Cambuur niks te verliezen heeft en Roda alles. En we winnen niet gemakkelijk, anders zaten we nml niet in die vreselijke nacompetitie. Ik vind de nacompetitie ook helemaal niet leuk, alleen maar wanneer we dit overleven. Polsslag gaat weer gestaag omhoog. Zondag zal ik niet te genieten zijn, ben ik bang. :bang
HR
HR

Bertus
Vedette

Uit: Heerlen
Reg.: 28 januari 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 27 mei 2009 om 21:46:49.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: barturlings@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Dat vind ik nu zo'n onzin, PW. Waarom heeft Cambuur niets te verliezen? Zo'n cliché bedacht door de media.. Cambuur speelt dus een heel seizoen, wordt 3e en heeft vervolgens niets te verliezen? Waarom spelen ze dan een competitie als het toch niks uitmaakt? Cambuur wil dolgraag promoveren, simpel. Zij hebben net zoveel te winnen of te verliezen als wij: een plek in de Eredivisie.
HR
HR

Sieb
Ballenjongen

Reg.: 9 december 2008

Bertus schreef:

Dat vind ik nu zo'n onzin, PW. Waarom heeft Cambuur niets te verliezen? Zo'n cliché bedacht door de media.. Cambuur speelt dus een heel seizoen, wordt 3e en heeft vervolgens niets te verliezen? Waarom spelen ze dan een competitie als het toch niks uitmaakt? Cambuur wil dolgraag promoveren, simpel. Zij hebben net zoveel te winnen of te verliezen als wij: een plek in de Eredivisie.
HR
En dat vind ik nou onzin Bertus. Cambuur heeft jarenlang slecht gepresteerd in de Eerste Divisie. Vorig jaar is er goed geinvesteerd en ze eindigen dit jaar als 3e. Dus Cambuur is bezig om een goed fundament neer te zetten. Het zou wel erg snel zijn als deze club meteen promoveert. Ze zouden het mooi vinden om te promoveren, maar als ze het niet doen is het geen ramp. Voor de club Roda zal het wel een ramp zijn. Vandaar dat er wel degelijk verschillen zijn ;) .
HR
HR

Bertus
Vedette

Reg.: 28 januari 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 28 mei 2009 om 11:20:37.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: barturlings@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Sieb schreef:

(...)

En dat vind ik nou onzin Bertus. Cambuur heeft jarenlang slecht gepresteerd in de Eerste Divisie. Vorig jaar is er goed geinvesteerd en ze eindigen dit jaar als 3e. Dus Cambuur is bezig om een goed fundament neer te zetten. Het zou wel erg snel zijn als deze club meteen promoveert. Ze zouden het mooi vinden om te promoveren, maar als ze het niet doen is het geen ramp. Voor de club Roda zal het wel een ramp zijn. Vandaar dat er wel degelijk verschillen zijn ;) .
HR
Waarom zou je flink investeren als het toch om het even is of je 2e of 20e wordt? Ik weet nog dat voor de competitie vrijwel iedereen Cambuur als één van de favorieten noemde. Als die club promoveert dan komen er vanzelf weer middelen vrij om verder door te groeien. Kijk naar Den Haag vorig jaar: die worden zesdes en handhaven zich nu. Volendam werd kampioen en vliegt eruit. Hoezo je bent er klaar voor? In voetbal valt veel te plannen, maar niet alles. Cambuur heeft een prima stadion, een redelijke spelersgroep. Die club zal niet 'überfordert' zijn en wil dolgraag promoveren.

Dat degradatie voor ons een ramp zou zijn hebben we aan onszelf te danken. Met een 13e begroting moet je erop voorbereid zijn dat het een keer mis kan gaan, dan kom je vanzelf over een degradatie heen.
HR
HR

Pee Double You
Meervoudig international

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 28 mei 2009 om 11:25:09.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: patrickwetzels@home.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Allemaal mee eens, Bertus. Blijft toch een andere positie. WILLEN promoveren is andere uitgangspositie dan NIET MOGEN degraderen. Voor Cambuur is een jaar langer Jupiler League vervelend, maar niet meer dan dat. Voor Roda is een degradatie sportief en financieel meer dan vervelend. Maar goed, voordat we helemaal doorslaan..... FORZA RODA. Gewoon winnen die pot!
HR
HR

Mijnstreek Oost
Vaste waarde in elftal

Uit: Johannesburg, Zuid Afrika
Reg.: 23 juni 2000

Stadionbezoek en zelfs TV zit er niet in... ik ga aanspraak maken op de kostbare 3G MB's die me hopelijk een verbinding geven die adequaat is om L1 radio te kunnen luisteren.

Alhoewel de meesten J.Banier een ramp vinden, ben ik in de loop der jaren een "fan" geworden. Ja, het is een pier, maar ook een pier die altijd voor Roda is als'ie een wedstrijd van Roda, thuis of elders, verslaat.

Feit is, dat je achter de radio gestoord word, nog machtelozer en nog meer aangewezen op de informatie van iemand die het ook nog eens spannend moet maken....

Wat betreft de wedstrijd... ik weet het niet meer na Dordrecht, toen hing het aan een zijden draadje; als ze vanavond weer slap beginnen en onverhoopt tegen een achterstand aanlopen (uit een dood spelmoment of door wederom slap verdedigen), kunnen ze het wel eens heel moeilijk krijgen.

Daarnaast, wie moet er in godsnaam scoren? Cisse, Oper, Matondo, Van Tornhout er niet bij. Bodor en/of Hadouir wellicht...
HR
HR

Pee Double You
Meervoudig international

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 28 mei 2009 om 17:17:00.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: patrickwetzels@home.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
MO, jij gaat toch niet veel slapen de komende weken ;) :D :D

Heb je tijd genoeg om daar over na te denken :D :slaap
HR
HR

hertogvanbananenrepubliek
International

Uit: Voasje
Reg.: 7 augustus 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 28 mei 2009 om 17:23:19.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: hertogvanlimburg@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Speelden we maar tegen die ex-proem van Volendam sponsor JS dan kon iedereen scoren!

Is vandamme d'r ook niet bij? Ik weet het ook niet mijn 1e keus maar toch...
HRHR
HR

P MacR
Vedette

Uit: Lauderdale by the Sea, Florida
Reg.: 29 september 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 28 mei 2009 om 22:33:24.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
En zo mogen we heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij zijn met 0 - 0. Gelukkig bewaart Castro zijn beste wedstrijd van het seizoen tot vandaag!
Wat een bagger was dit.
HR
HR

Koempel
Vedette

Uit: Herkenbosch
Reg.: 19 maart 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 28 mei 2009 om 22:40:44.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Met afstand de slechtste wedstrijd die Roda in jaren speelde. Wat een ellende. Dan moet het maar in Kerkrade gebeuren. Hopelijk is Cissé dan wèl fit en wordt er meer tempo in de wedstrijd gegooid. Want dat ontbrak er hevig aan.
HR
HR

Rodapride_is_back
Vaste waarde in elftal

Uit: Scheveningen
Reg.: 29 augustus 2005

Goed resultaat, maar wel door het oog van de naald gekropen. Denk (maar misschien is de wens de vader van de gedachte) dat Cambuur-uit een heel ander verhaal is dan Cambuur-thuis en het zondag afgemaakt moet kunnen worden.
HR
HR

Moezehol
Bankzitter

Uit: Bocholtz
Reg.: 15 augustus 2005

Wat een baggerwedstrijd. RJC ver beneden nul, leek wel een diesel die niet wou opwarmen. Man, wat werd gelopen als zoutzakken. Natuurlijk mis je een aantal ervaren spelers, maar dat mag eigenlijk niet de hoofdrede zijn. Maar, vond Cambuur nou ook weer niet toppie. Voordeel is natuurlijk voor die gasten thuis, met een mooi vol huis, maar voor de rest. Heb ondertussen toch relaxed wat kunnen werken. Had niet het gevoel dat Cambuur echte potten ging breken.
Maar goed, a.s zondag (leuk als je communiefeestjes hebt) moet er uit een ander vaatje getapt worden. Hoop op top stimmung zoals afgelopen vrijdag. Zie het niet somber in, zondag vroeg een kaarsje opsteken, en dan via communie-omzwervingen na het PLS. Hoop op tijd daar te zijn.
HR
HR

Gus
Veelbelovend talent

Uit: Kerkrade
Reg.: 7 december 2008

Die zenuwslopende spanning begint mij op de nerven te werken. Ik trek dit niet meer. Dat Cambuur kansen kreeg deze wedstrijd had ik al ingecalculeerd, maar dat wij niet echt iets creéren... Een tempootje hoger en vastzetten die handel dat is alles, maar het wandeld als een paar lamme lollies over het veld met de snelheid van dikke stront door een dunne trechter. Waar ik mij het meeste aan geregerd heb zijn die lamlendige breedtepaasjes en spelers die niet in de bal kwamen. Zijn ze dan zo lamgeslagen door spanning?

En dan mogen we blij zijn met een gelijkspel.
HR
HR

hertogvanbananenrepubliek
International

Uit: Voasje
Reg.: 7 augustus 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 29 mei 2009 om 09:08:32.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: hertogvanlimburg@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
pfffff slecht met een hoofdletter S.

maar slech vergeten deze wedstrijd. Och we hebben ook veel pech gehad afgelopen seizoen :B

Wat ik overigens wel irritant vond was leo Driessen en de rest van rtl. Dat we slecht waren ok.... maar om dat nu 79 minuten lang te gaan benaderukken... na een paar keer weet ik dat wel. Vind sowiezo dat tv commentators zich moeten beperken tot feiten! De rest zie ik ook wel, daarom kijk ik! Good old v/d L leek dit ook te irriteren.

Kon Eric nog maar eens meedoen! Zat gisteren meer aggressie en inzet in dan ons elftal!
HR
HR

Mobley
Nationale topspeler

Uit: Gouda
Reg.: 22 november 1999

Bij iedere Roda-speler die een bal wilde aannemen zaten er drie tegenstanders op de nek, terwijl er bij Cambuur-balbezit geen Roda JC-er in velden of wegen te bekennen viel. Tja, als je met 11 tegen 11 balt doe je dan iets helemaal verkeerd...

Toch denk ik dat het verstandig is als we met zijn allen niet te hard oordelen. Van der Luer (mooi hoe die het de hele tijd over "wij" had als het over Roda ging) had namlijk in zijn analyse gelijk: Dit elftal voetbalt het hele seizoen al onder hoogspanning en loopt psychisch gewoon op zijn tandvlees. De druk die Ajax voelde toen er een paar weken geleden bij Sparta gewonnen moest worden om zicht te houden op de CL-voorronde (en prompt tot een 4-0 nederlaag leidde) of Feijenoord toen het in de play-offs tegen NAC moest (met die zombie-achtige 0-4 als resultaat) voelt deze ploeg al maanden. En een aantal spelers zie je daar nu langzaam aan onderdoor gaan en die lopen als verlamd over het veld. Dat ziet er slecht uit, maar enigzins begrijpelijk vind ik het wel...

Dit is geen voetballen, dit is overleven, en de waarheid wil dat als de club zich zondag veilig zou kunnen spelen er een pure wereldprestatie is geleverd door alle betrokkenen (inclusief de supporters). Ik heb trouwens ook het idee dat dat gevoel sterk leeft in de regio. Bij zelfs de allergrootste zeurpieten en roda-sceptici constateer ik begrip voor de bijzondere situatie waarin de club verzeild is geraakt.

En dat kan wel eens onze redding zijn. De solidariteit die er op de valreep is. Het besef dat deze spelersgroep het alleen niet kan en dat het zondag de twaalfde en dertiende man bitter hard nodig heeft. Het klinkt als een cliche maar de sleutel tot het succes ligt gewoon bij ons. Als we er vol achter gaan staan, en het elftal het vertrouwen krijgt om deze tegenstander over het hele veld bij de strot te grijpen gaat Cambuur er gewoon op. Want het is natuurlijk objectief gezien een heel erg pover elftal. Gaat Roda met knikkende knieen achteruit hollen en houden wij onze mond (of gaan we fluiten of zo), wordt het zelfs tegen deze ploeg een moeilijk verhaal...

[Dit bericht is veranderd door Mobley (op 29 mei 2009 11:40:49).]
HR
HR

Scheissbube
(niet) Geselecteerd voor Oranje

Uit: Boches
Reg.: 14 mei 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 29 mei 2009 om 12:19:25.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Vooraf was ik tevreden met een gelijkspel en achteraf al helemaal dus.

Ik ben een beetje ziekjes en door het slappe gevoel in mijn lichaam had ik ook niet echt de spanning die erbij hoort, ik heb dan ook een beetje als een zoutzak zitten kijken.

Commentator Leo D. ging er blijkbaar vanuit dat Roda klassen beter zou moeten zijn als Cambuur, maar wij wisten wel beter natuurlijk, daarom bleef hij ook maar benadrukken hoeveel beter Cambuur wel niet was (het viel wel mee eigenlijk, ik vond het een heel matig elftal). Roda wilde voetballen, Cambuur vocht en Roda heeft meer kwaliteit, maar om die te benutten zul je wel eerst mee moeten gaan in de strijd.

Ergerlijk was vooral al dat nonchalante balverlies, pasjes op kniehoogte en nooit eens fatsoenlijk over de grond, heel veel foute balaannames (mede ook door de ballen die nooit in de voeten, maar altijd door de lucht kwamen).

Toch moet je dit gewoon, nee, niet gewoon, maar desalniettemin moet dit thuis afgemaakt worden, waarna er een massaal feestje gevierd kan worden.

Ik zal dit dan doen op Pinkpop en daarom hoop ik daar zeer zeker niet met een (verlies)kater terug naartoe te moeten gaan.
HR
HR

kale johan
Vedette

Uit: Kerkrade-West
Reg.: 19 januari 2004

Mobley schreef:

Bij iedere Roda-speler die een bal wilde aannemen zaten er drie tegenstanders op de nek, terwijl er bij Cambuur-balbezit geen Roda JC-er in velden of wegen te bekennen viel. Tja, als je met 11 tegen 11 balt doe je dan iets helemaal verkeerd...

Toch denk ik dat het verstandig is als we met zijn allen niet te hard oordelen. Van der Luer (mooi hoe die het de hele tijd over "wij" had als het over Roda ging) had namlijk in zijn analyse gelijk: Dit elftal voetbalt het hele seizoen al onder hoogspanning en loopt psychisch gewoon op zijn tandvlees. De druk die Ajax voelde toen er een paar weken geleden bij Sparta gewonnen moest worden om zicht te houden op de CL-voorronde (en prompt tot een 4-0 nederlaag leidde) of Feijenoord toen het in de play-offs tegen NAC moest (met die zombie-achtige 0-4 als resultaat) voelt deze ploeg al maanden. En een aantal spelers zie je daar nu langzaam aan onderdoor gaan en die lopen als verlamd over het veld. Dat ziet er slecht uit, maar enigzins begrijpelijk vind ik het wel...

Dit is geen voetballen, dit is overleven, en de waarheid wil dat als de club zich zondag veilig zou kunnen spelen er een pure wereldprestatie is geleverd door alle betrokkenen (inclusief de supporters). Ik heb trouwens ook het idee dat dat gevoel sterk leeft in de regio. Bij zelfs de allergrootste zeurpieten en roda-sceptici constateer ik begrip voor de bijzondere situatie waarin de club verzeild is geraakt.

En dat kan wel eens onze redding zijn. De solidariteit die er op de valreep is. Het besef dat deze spelersgroep het alleen niet kan en dat het zondag de twaalfde en dertiende man bitter hard nodig heeft. Het klinkt als een cliche maar de sleutel tot het succes ligt gewoon bij ons. Als we er vol achter gaan staan, en het elftal het vertrouwen krijgt om deze tegenstander over het hele veld bij de strot te grijpen gaat Cambuur er gewoon op. Want het is natuurlijk objectief gezien een heel erg pover elftal. Gaat Roda met knikkende knieen achteruit hollen en houden wij onze mond (of gaan we fluiten of zo), wordt het zelfs tegen deze ploeg een moeilijk verhaal...
HR
Mee eens. En als sommigen nu ook nog de rem er af gaan halen die ze er van hun zaakwaarnemer op moeten houden kan alles zondag goed gemaakt worden.
Het is in ieder geval mooi om te zien dat de Oostelijke Mijnstreek nu 't 1 minuut voor 12 is eindelijk doorheeft hoe belangrijk deze club is voor de regio en er zondag ook weer massaal achter gaat staan. Ik heb niks met 't cynisme dat ik op sommige plaatsen lees over 't feit dat er alleen maar zo veel mensen zitten vanwege de goedkope kaartjes. Roda leeft weer hier en juist daarom is 't zo belangrijk dat we er in blijven.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Roda JC Forums » B - overige Roda JC Forums » Roda JC wedstrijd-talk » Cambuur - Roda JC

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Roda JC Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Roda JC Poll

In welke linie heeft Roda JC het meest versterking nodig?

Aanval
Middenveld
Verdediging
Geen mening

HR

VoVo

Van de Roda JC-fans denkt 100,0% dat Ajax wint van FC Groningen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Roda JC Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-Roda JC:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!