Roda JC Netwerk
zaterdag 20 maart 2010 - 14:10                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Roda JC Forums » Roda JC wedstrijd-talk » Roda JC - Sparta

HR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

HR

Mobley
Nationale topspeler

Uit: Gouda
Vak: West
Droomaankoop: -
Reg.: 22 november 1999

Er zat enorme druk op deze wedstrijd en dat was te merken want het was de slechtste sinds ADO begin december. Alles wat tegen Utrecht goed ging, ging fout. Er zat geen tempo in, geen agressie en het was nog slordig ook. Tja, dan is zelfs Sparta een hele kluif.
Verder valt er niet vreselijk veel over te zeggen. Buiten het feit misschien dat Willem Janssen met de week beter gaat spelen. Die goal tegen Utrecht kon nog afgedaan worden als een incident, maar die treffer van gisteren laat hopen op meer. Het was een echt Van Nistelrooy-goaltje.

Van Veldhoven heeft nog altijd geen twee competitiewedstrijden aaneen gewonnen als trainer van Roda, maar dit was in ieder geval de tweede THUISwedstrijd op rij die in winst werd omgezet. En volgens mij is dat ook een primeur.

[Dit bericht is veranderd door Mobley (op 7 februari 2010 11:58:56).]
HR
HR

Rodapride_is_back
(niet) Geselecteerd voor Oranje

Uit: Scheveningen
Vak: Zuid
Reg.: 29 augustus 2005

Wat bedoel je met geen agressie Mobley? Op het WSU-prikbord las ik al allerlei onzinverhalen over gebrek aan mentaliteit, ik neem niet aan dat jij dat ook bedoelt? Daar had het volgens mij namelijk helemaal niets mee te maken. Weliswaar speelde Roda een stuk minder spectaculair dan tegen PSV en Utrecht, maar dat had ook met de tegenstander en, zoals je zelf al zegt, de druk die op de wedstrijd lag te maken. Als je dat in acht neemt dan vond ik dat Roda een gedegen wedstrijd speelde, zeker als je bedenkt dat de halve verdediging gemist werd. Eigenlijk werd er mt twee vingers in de neus gewonnen van een concurrent onderin en dat is gewoon een goede prestatie. Kom dus niet aan met verhalen over mentaliteit.
HR
HR

Mobley
Nationale topspeler

Uit: Gouda
Reg.: 22 november 1999

Utrecht werd twee weken geleden 90 minuten lang over het hele veld onder druk gezet, gisteren was daar veel minder sprake van. Niet omdat de wil er niet was, maar omdat de vorm er niet was. En omdat de domper van Ajax toch zijn sporen had nagelaten. Verklaarbaar allemaal, maar wel duidelijk zichtbaar. Dat bedoel ik als ik beweer dat ik Roda niet agressief vond voetballen. Niet meer en niet minder.

Dat met die twee vingers in de neus heb ik trouwens niet gezien. Roda leek de wedstrijd te controleren, had ook een optisch overwicht maar gaf toch vier hele grote kansen weg. Als je dan uiteindelijk met 2-1 wint mag je niet van een walk-over spreken. Ook niet als de tegentreffer in de laatste minuut valt.

Maar goed, maakt ook niks uit. Het was een zespunten-wedstrijd en we hebben 'm gewonnen. Vorig jaar speelden we 'm ongeveer in dezelfde fase onder dezelfde omstandigheden en gingen we er met 0-1 af.
We zitten dus in de lift.

[Dit bericht is veranderd door Mobley (op 7 februari 2010 11:50:48).]
HR
HR

kale johan
Vedette

Uit: Kerkrade-West
Reg.: 19 januari 2004

quote:HR
Mobley schreef:

Roda leek de wedstrijd te controleren, had ook een optisch overwicht maar gaf toch vier hele grote kansen weg.HR
Vond ik ook. Het was duidelijk te zien dat onze defensie verzwakt was. Delorge deed 't nog niet zo slecht als veredelde rechtsback (bracht natuurlijk ook wat meer offensief gevaar over rechts), maar bij Kah was toch weer duidelijk waarom hij zijn basisplaats kwijt is. En de andere invaller Sutchuin Djoum wilde graag, maar kwam ook slecht uit de verf.
We hebben een redelijke bank, maar 't was wel weer duidelijk waarom de opstelling van de laatste weken de vaste basis moet zijn.
Anyway, in dit soort wedstrijden de punten pakken is belangrijk. En gestolen was 't zeker niet. Ik ben tevreden :) .
HR
HR

Patrick.
Talent

Reg.: 16 augustus 2008

Wedstrijd was zeer matig, maar het resultaat was 3 punten en dat is momenteel het belangrijkste. Vergeet niet dat dit de derde wedstrijd in zes dagen was. Sparta speelde compact en in dit soort wedstrijden zie je dat Roda een tekort heeft aan individuele klasse om in een flits een wedstrijd te beslissen. Zoals K.J. al schreef werd gisteren ook duidelijk waarom Kah z’n basisplaats kwijt is. Z’n actie een paar minuten voor het einde van de eerste helft was er een op het randje. (of net eroverheen ;))
HR
HR

P MacR
Vedette

Uit: Lauderdale by the Sea, Florida
Reg.: 29 september 2002

Liever zo'n wedstrijd als tegen Sparta dan die tegen PSV. Het grote verschil zit hem in het resultaat. En dat is nu eenmaal heilig op dit moment. Of eigenlijk is dat altijd heilig. Fuck dat belachelijke Nederlandse gedoe met mooi moeten winnen. Als het moet gewoon op zijn Italiaans. Mij zal het worst wezen.

Persoonlijk had ik geen vertrouwen in een goede afloop voor dit duel. Zeker met de helft van de verdediging geschorst dankzij Naaihuis en Suarez. Op papier een wedstrijd die we wel zouden moeten winnen. Roda kennende loopt het dan meestal van geen meter. Wat dat betreft viel het mij allemaal nog reuze mee. Iemand die denkt dat Roda wel even over Sparta heenloopt heeft een 'sjlaag in ut koffer'. Roda heeft nu eenmaal grote moeite met tegenstanders die zich terugtrekken en de ruimtes klein houden. Sparta hoopte natuurlijk op een herhaling van vorig seizoen. Niks uitvoeren en met één leipe uitval er met de winst vandoor gaan. Nu ging het eigenlijk nog makkelijk. Het zat ook eens mee. De eerste kans ging er meteen in.

Dat er nog mensen zijn die weer menen te moeten gaan fluiten als het na een half uur nog 0-0 staat verbaast me niet eens meer. Het was het kutpubliek, het is een kutpubliek en het zal ook wel altijd een kutpubliek blijven.

Oh ja, na afloop liep ik langs de uitgang van West. Daar stonden stewards met minstens 20 van die ballen die eigenlijk het publiek in hadden moeten gaan. Lekker verzameld in zakken. Als ze punten hadden willen scoren hadden ze die uit kunnen delen aan wat kinderen of zo. Wat ze er nu mee gedaan hebben weet ik niet, maar ik vrees dat die ballen niet bij de fans terecht zijn gekomen. Ik heb er niet meer op gewacht om te kijken wat ze met die ballen gingen doen, want ik moest een lift geven aan iemand. Zijn vrienden uit Bocholtz hadden hem in de steek gelaten en hij moest te voet naar huis :B

Enne, het was inderdaad Bob Peeters die op het veld stond. Blijkbaar geen stadionverbod meer...

[Dit bericht is veranderd door P MacR (op 7 februari 2010 18:32:20).]
HR
HR

P MacR
Vedette

Uit: Lauderdale by the Sea, Florida
Reg.: 29 september 2002

P MacR schreef:
Ik zou toch echt gewoon Delorge rechtsback zetten. Lachambre links achterin, en De Jong op de tribune bij Alemannia. In het centrum Kruiswijk en Kah. Voor de plaats die Delorge vrijmaakt op het middenveld is er keus genoeg. Ik zou zeggen laat Djoum nog maar eens starten.
HR
Harm, bedankt dat je dit forum leest en voor het grootste gedeelte mijn adviezen hebt opgevolgd. :B :B :B
HRHR
HR

Pee Double You
Nationale topspeler

Uit: Kirchroa
Reg.: 7 februari 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 februari 2010 om 22:14:43.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: patrickwetzels@home.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik snap de kritiek en het gefluit ook niet. Je kunt niet altijd de pannen van het dak spelen. OK, we geven een paar dikken kansen weg, maar we creëren zelf ook genoeg kansen om verder uit te lopen. Vorig seizoen zou deze wedstrijd de mist in zijn gegaan. Dit Roda begint nu ook zijn mindere wedstrijden te winnen. Dat zie ik als een dikke plus tov de maanden voor de winterstop.

We hebben 2 goede spitsen, een goed middenveld en een goede verdediging (mits niemand geschorst is... dat tegendoelpunt, Addo.... ai ai ai).

Gefluit sloeg echt nergens op. Alsof we de laatste 3 jaar de ene na de andere ploeg afgeslacht hebben. Stelletje zeikerds.....
HR
HR

Rodapride_is_back
(niet) Geselecteerd voor Oranje

Uit: Scheveningen
Reg.: 29 augustus 2005

Pee Double You schreef:
dat tegendoelpunt, Addo.... HR
Ik ben zeker geen voorzitter van zijn fanclub, maar om hem nou de schuld van een tegendoelpunt te geven terwijl hij niet eens in het veld stond gaat wel ver.
HR
HR

Gus
Aanstormend talent

Uit: Kerkrade
Reg.: 7 december 2008

Missie geslaagd, 3 punten gehaald, met de nodige druk op het team van het moeten winnen tegen een ploeg die kwam om een punt te stelen.

@macR Ik heb het fluiten niet gehoord. Maar ik moet toegeven ik zit mij soms ook te verbazen over een deel van ons publiek met een bepaalde zeikmentaliteit. Van die geniepige humor, weet je wel, waar een hoop minderwaardigheid in spreekt dat kruiperige. sorry :offtopic
HR
HR

Pee Double You
Nationale topspeler

Uit: Kirchroa
Reg.: 7 februari 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 8 februari 2010 om 11:35:12.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: patrickwetzels@home.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Rodapride_is_back schreef:

(...)

Ik ben zeker geen voorzitter van zijn fanclub, maar om hem nou de schuld van een tegendoelpunt te geven terwijl hij niet eens in het veld stond gaat wel ver.
HR
Dammit..... je hebt gelijk. :D :D
HR
HR

Daaf
Ballenjongen

Uit: H-wood
Reg.: 27 januari 2009

Gus schreef:

Missie geslaagd, 3 punten gehaald, met de nodige druk op het team van het moeten winnen tegen een ploeg die kwam om een punt te stelen.

@macR Ik heb het fluiten niet gehoord. Maar ik moet toegeven ik zit mij soms ook te verbazen over een deel van ons publiek met een bepaalde zeikmentaliteit. Van die geniepige humor, weet je wel, waar een hoop minderwaardigheid in spreekt dat kruiperige. sorry :offtopic
HR
Ach, een beetje galgenhumor zo nu en dan kan geen kwaad. Maar daar was zaterdag absoluut geen reden voor, het was gewoon een goeie overwinning en niet alleen voor "dit Roda", maar ook naar eredivisiemaatstaven. Alsof we in Nederland nog ooit verwend worden met sprankelend en spectaculair voetbal...

Ik vraag me echter idd ook af wat sommige mensen op de tribune bezielt; iedere wedstrijd achter me hoor ik weer die zelfde kerel schelden, vloeken en tieren alsof er 90 minuten lang alleen maar gefaald wordt op het veld. We halen 3 punten tegen een directe concurrent, terwijl onze defensie door het ontbreken van Saeijs en De Fauw toch wel redelijk "gehandicapt" was. Bovendien hebben we nu weer een keeper op doel staan én ontwikkelt een jonge speler (Janssen) zich weer, nadat 'ie bijna anderhalf seizoen stil gestaan heeft. Ik liep zaterdag iig weer met een méér dan tevreden gevoel de tribune af.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Roda JC Forums » B - overige Roda JC Forums » Roda JC wedstrijd-talk » Roda JC - Sparta

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Roda JC Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Roda JC Poll

In welke linie heeft Roda JC het meest versterking nodig?

Aanval
Middenveld
Verdediging
Geen mening

HR

VoVo

Van de Roda JC-fans denkt 0,0% dat Willem II wint van FC Utrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Roda JC Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-Roda JC:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!