Roda JC Forums
 Roda JC Forum powered by Fanproject '98
Roda JC Forums
 Roda JC persberichten
Martin van Geel directeur voetbalzaken
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 1 pagina: 1

Poster
Topic: Martin van Geel directeur voetbalzaken 
hertogvanlimburg
Vaste waarde in elftal

Uit: vaesrade
Vak: Zuid
Reg.: 7 augustus 2003
Gepost op 17 juli 2008 om 17:25:08.       MSN: hertogvanlimburg@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Martin van Geel is de nieuwe directeur voetbalzaken van Roda JC. Van Geel heeft een contract voor vier seizoenen getekend. Na de ondertekening van het contract werd Martin van Geel aan spelersgroep, technische staf en personeel voorgesteld.

De club en van Geel zijn geen onbekenden van elkaar. De Brabander speelde tussen 1981 en 1988 al voor Roda JC. Na zijn actieve voetbalcarriëre werd hij technisch directeur bij achtereenvolgens Willem II, AZ en Ajax.

[Dit bericht is veranderd door hertogvanlimburg (op 17 juli 2008 17:30:02).]

Pool: 13eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1455e / - / 1325eOpstelling: 4-4-2
RJC
Administrator

Uit: Brunssum
Reg.: 15 maart 1999
Gepost op 17 juli 2008 om 23:56:55.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Na een commerciele opvolger van Michiels (die we trouwens nog weinig in de publiciteit hebben gezien ook als supportersvereniging zijnde) is dit dan de langverwachte opvolger van Nol Hendriks ?
Het is in elk geval iemand met een Roda verleden die bij met name AZ groot is geworden in een technische rol. Wat hij daadwerkelijk klaarspeelt met de beperkte begroting van Roda zullen we zien, voor de uitstraling naar buiten zeker geen slechte keuze denk ik, hopelijk heeft dit ook een positieve uitstraling op sponsors/spelers etc

Pool: 11eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2854e / - / 2401eOpstelling: -
hertogvanlimburg
Vaste waarde in elftal

Gepost op 18 juli 2008 om 09:15:22.       MSN: hertogvanlimburg@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik denk ook dat dit goed is!

Heeft uitstraling en niet te vergeten contacten!

Narinx heeft het super gedaan met zijn toch beperkte ervaring op voetbal gebied. Hij kan zich nu 100% richtten op zijn sterke punten... neerzetten van de organisatie.

Heb trouwens een zakelijk gesprek met Mark Jetten gehad... Erg positieve man!!!

Pool: 13eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1455e / - / 1325eOpstelling: 4-4-2
Mobley
Meervoudig international

Uit: Gouda
Vak: West
Reg.: 22 november 1999
Gepost op 18 juli 2008 om 10:21:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Je gaat niet onmiddellijk beter voetballen van het aantrekken van een Technisch Directeur, maar toch is de komst van Van Geel belangrijk. ik heb het idee dat er bij Roda sinds de komst van Narinx heel hard gewerkt wordt om de club structureel op een hoger niveau te krijgen en deze aanstelling past daar in. Van Geel heeft zijn sporen in deze functie bij grote clubs verdiend en had andere aanbiedingen, het feit dat hij voor Roda kiest zegt een hoop over de stiekeme ambities die de club koestert. Narinx zal 'm een toekomstplaatje hebben geschetst dat bij zijn eigen ambitieniveau aansluit. En dat is - ook voor supporters - bepaald hoopgevend...
De organisatie wordt in rap tempo geprofessionaliseerd en dat is een goede zaak. Het is nu aan de supporters en vooral ook het apathische bedrijfsleven in de regio om ein-de-lijk eens op te staan...

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Rodapride_is_back
Regelmatige invaller

Uit: Scheveningen
Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 18 juli 2008 om 12:13:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De aanstelling van Martin van Geel is een zeer goede zaak. Hij heeft bij Willem iI en AZ zijn sporen meer dan verdiend, dat hij bij Ajax niet echt geslaagd is kun je hem amper aanrekenen, want daar is de afgelopen tien jaar niemand geslaagd. Daar komt bij dat Van Geel een Rodaverleden heeft en dus enigszins weet waar hij aan begint.

Belangrijker is echter dat Van Geel niet naar Roda zou komen indien hij geen kansen zag om de aansluiting met Twente, Heerenveen etc. weer te krijgen. Van Geel komt immers niet om een paar jaar in de middenmoot te spelen, terwijl dat met de huidige begroting helaas wel een zeer realistisch toekomstperspectief is. Kennelijk is Roda dan ook hard bezig om de begroting structureel op te krikken en ik verwacht dan ook op dat front binnenkort nieuws. Ook in dat licht is de komst van van Geel zeer positief aangezien Narinx nu alle tijd krijgt om hier werk van te gaan maken.

Kortom: met de komst van Van Geel zet Roda een belangrijke stap voorwaarts en daar zullen we de komende jaren zeker de vruchten van gaan plukken.

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
RJC
Administrator

Uit: Brunssum
Reg.: 15 maart 1999
Gepost op 18 juli 2008 om 21:38:38.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik zie trouwens ook in een van de krantenartikelen dat van Geel het heeft over een investeringsfonds om nieuwe spelers aan te trekken..

Pool: 11eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2854e / - / 2401eOpstelling: -
Pee Double You
(niet) Geselecteerd voor Oranje

Uit: Kirchroa
Reg.: 7 februari 2003
Gepost op 19 juli 2008 om 15:26:31.         MSN: patrickwetzels@home.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mijn enige zorg is dat van Geel deze klus niet serieus genoeg neemt. Als je Ajax onder je hoede hebt gehad, hoe serieus neem je Roda dan?

Is deze meneer niet over 6 maanden weer de pieteboer op wanneer een grote club komt? Een technisch directeur is voor de lange termijn en met name dat laatste daar ben ik het meest sceptisch over.

Professioneel gezien is dit een goede zaak, maar de laatste jaren kon ik met moeite naar zo'n van Geel kijken. Wat een gladjanus. Een beetje de Maxime Verhagen onder de voetbalbobo's..... Maar goed, misschien was dat wel vanwege de cultuur bij Ajax. Daarom krijgt hij van mij het voordeel van de twijfel.

Forza Roda.

[Dit bericht is veranderd door Pee Double You (op 19 juli 2008 15:28:09).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Sinners
Regelmatige invaller

Reg.: 5 september 2002
Gepost op 19 juli 2008 om 21:01:05.     MSN: sinners11@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Vraag me af waarop deze hausse aan positiviteit is gebaseerd. De 'aankoop' van Geel dient puur en alleen het mismanagement van Roda in de afgelopen jaar te verbloemen. Een technische directeur is in elke voetbalorganisatie een 'gemaakte' functie die totaal overbodig is en op de lange termijn alleen maar voor zeik in de tent zorgt.

In plaats van 3,5 ton op jaarbasis in van Geel te steken had men beter de scouting grondig onder handen kunnen nemen. Daar waar Roda in het verleden (door Hendriks) de Belgische markt tot op het laagste niveau kende heeft men nu geen enkele markt meer waar Roda op uitblinkt.

Een TD neemt zijn eigen netwerk mee. Bij dit eigen netwerk behoren helaas ook altijd bevriende makelaars zodat je regelmatig te maken zult krijgen met 'koopjes' die nergens renderen maar omdat het toch een bevriende makelaar is die speler maar even erbij wordt genomen.

Dan de volgende vraag, waarop is het vertrouwen gebaseerd dat Roda spelers kan halen? Zover bekend dient Roda nog steeds voor +/- 2 miljoen te verkopen deze zomer om niet door de knvb in de laagste risico categorie ingedeeld te worden. Nog steeds zijn er geen 'dure' sponsors binnen gehaald, seizoenskaarten staan ook pas op 7.000 en Noord raakt leger en leger.

Over van Geel zelf ben ik ook niet positief. Waarom? Omdat het verleden heeft aangetoond dat hij kiest voor het geld in plaats van de lange termijn, zie W-II --> Az & Az --> Ajax.

Uiteraard verdient de beste man een kans, maar dit geldt nu óók voor Narinx. Komend jaar mag hij zich dan eens daadwerkelijk gaan bewijzen op commercieel gebied en dient zijn 'stadion vol' filosofie aan te slaan. Indien dit niet lukt zijn er geen smoezen meer die Narinx de hand boven het hoofd houden en is het bedankt voor de moeite maar wel tot ziens.

Pool: 9eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 689e / - / 672eOpstelling: incompleet
Rodapride_is_back
Regelmatige invaller

Uit: Scheveningen
Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 20 juli 2008 om 10:12:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sinners schreef:

Over van Geel zelf ben ik ook niet positief. Waarom? Omdat het verleden heeft aangetoond dat hij kiest voor het geld in plaats van de lange termijn, zie W-II --> Az & Az --> Ajax.

Dat valt wel mee. Hij is nu 13 jaar TD en heeft gemiddeld vier/vijf jaar bij een club gezeten, dat is dus redelijk lang.

Daarbuiten kun je ook niet stellen dat hij dient om het mismanagement van het afgelopen jaar te verbloemen. Wel kun je zeggen dat hij mede aangetrokken wordt om Narinx in te kunnen zetten op de zwakke plek in de organisatie: de commerciele zaken. Daar heeft Roda immers de boot volledig gemist de afgelopen jaren, kennelijk heeft Roda dat ook geconstateerd.

En tsja, dat een TD zijn eigen netwerk meeneemt is volkomen logisch en een reden te meer om Van Geel aan te trekken.

[Dit bericht is veranderd door Rodapride_is_back (op 20 juli 2008 10:14:28).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Mobley
Meervoudig international

Uit: Gouda
Reg.: 22 november 1999
Gepost op 21 juli 2008 om 09:14:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

In een artikeltje van Ivar Hoekstra in De Limburger over de bekerfinale viel een paar maanden geleden de term "Kerkraads fatalisme" en als ik de post van Sinners lees weet ik weer wat dat is. Mijn hemel, wat een Jobstijdingen in een post!!! De seizoenskaartenverkoop valt tegen, op commercieel gebied is de boot gemist, de nieuwe Technisch Directeur loopt waarschijnlijk alweer de poort uit voordat íe goed en wel begonnen is en als we niks verkopen liggen we straks bij de KNVB aan het infuus. En dan is het seizoen niet eens begonnen!!!
Echt Sinners, dat Roda met problemen worstelt is iedereen wel duidelijk. Maar er wordt aan de problemen gewerkt. En ik heb het idee dat dat gebeurt door positieve, enthousiaste en (in toenemende mate) bekwame mensen. Geef die mensen een kans. En maak de problemen niet groter dan ze al zijn door voortdurend bij voorbaat te roepen dat het allemaal wel weer niks zal worden. Want vooral die mentaliteit houdt ons klein...

[Dit bericht is veranderd door Mobley (op 21 juli 2008 12:09:53).]

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
hertogvanlimburg
Vaste waarde in elftal

Gepost op 21 juli 2008 om 09:41:02.       MSN: hertogvanlimburg@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Idd Mobley... helemaal eens!

Daarbij is Narinx alleen eindverantwoordelijke op commercieel gebied. De 1e verantwoordelijke was Marcel Michiels en is nu Marc Jetten... ook nieuw.

kale johan
Internationale topspeler

Uit: Kerkrade-West
Reg.: 19 januari 2004
Gepost op 21 juli 2008 om 13:01:05.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sinners schreef:

Vraag me af waarop deze hausse aan positiviteit is gebaseerd. De 'aankoop' van Geel dient puur en alleen het mismanagement van Roda in de afgelopen jaar te verbloemen. Een technische directeur is in elke voetbalorganisatie een 'gemaakte' functie die totaal overbodig is en op de lange termijn alleen maar voor zeik in de tent zorgt.

In plaats van 3,5 ton op jaarbasis in van Geel te steken had men beter de scouting grondig onder handen kunnen nemen. Daar waar Roda in het verleden (door Hendriks) de Belgische markt tot op het laagste niveau kende heeft men nu geen enkele markt meer waar Roda op uitblinkt.

Een TD neemt zijn eigen netwerk mee. Bij dit eigen netwerk behoren helaas ook altijd bevriende makelaars zodat je regelmatig te maken zult krijgen met 'koopjes' die nergens renderen maar omdat het toch een bevriende makelaar is die speler maar even erbij wordt genomen.

Dan de volgende vraag, waarop is het vertrouwen gebaseerd dat Roda spelers kan halen? Zover bekend dient Roda nog steeds voor +/- 2 miljoen te verkopen deze zomer om niet door de knvb in de laagste risico categorie ingedeeld te worden. Nog steeds zijn er geen 'dure' sponsors binnen gehaald, seizoenskaarten staan ook pas op 7.000 en Noord raakt leger en leger.

Uiteraard verdient de beste man een kans, maar dit geldt nu óók voor Narinx. Komend jaar mag hij zich dan eens daadwerkelijk gaan bewijzen op commercieel gebied en dient zijn 'stadion vol' filosofie aan te slaan. Indien dit niet lukt zijn er geen smoezen meer die Narinx de hand boven het hoofd houden en is het bedankt voor de moeite maar wel tot ziens.

Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Sinners
Regelmatige invaller

Reg.: 5 september 2002
Gepost op 27 juli 2008 om 15:49:55.     MSN: sinners11@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik heb niet eerder kunnen reageren vanwege het feit dat ik even een weekje op vakans was maar ook na deze week zie ik nog steeds geen pluspunten.

Ondanks dat ik hier als 'negatief' wordt benoemd worden er ook geen punten aangehaald die in het voordeel spreken van Van Geel.

Het feit dat ik de seizoenskaarten verkoop aanhaal is puur vanwege het feit dat de 'stadion vol' filosofie van Narinx niet werkt. Iedereen laat zich lekker in de watten leggen door Narinx en zijn praatjes maar ondertussen zakken we steeds verder weg.

Waarom ziet niemand in dat een eigen scoutingsapparaat en netwerk vele malen beter is dan een TD. Als de TD vertrekt sta je gewoon weer op 0 en kun je van voor af aan beginnen.

Pool: 9eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 689e / - / 672eOpstelling: incompleet

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 1 pagina: 1
Alle tijden zijn CET (Kerkrade).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Roda JC Forum powered by Fanproject '98